کد خبر: 222484
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

اول اینکه اطمینان داشته باشید که مواردی مانند کارت ماشین و برگ سبز، برگ کمپانی، بیمه‌ ثالث و کارت سوخت در دسترس است تا اگر خریدار خواست چک کند، ارائه دهید و البته که هنگام فروش ماشین هم باید همراه داشته باشید

وقتی می‌خواهیم ماشین خود را برای فروش بگذاریم قاعدتا باید نکاتی را قبل از آگهی دادن فروش ماشین و در حین فروش آن رعایت کنیم تا بتوانیم به بهترین قیمت منصفانه و راحت‌ترین راه ماشین‌مان را به فروش برسانیم.

نکات اولیه برای فروش ماشین

با نگاهی به آگهی‌های خرید و فروش خودروی دست دوم می‌توانید موارد ابتدایی که برای یک تبلیغ مناسب و خلاصه داشته باشید را یاد بگیرید. برای مثال در این جور تبلیغات از مدل ماشین، رنگ و میزان کارکرد آن گفته می‌شود و اینکه بدنه آن چقدر سالم است و آیا تصادف یا خط و خش دارد یا نه.

فراموش نکنید مطالب بلند و پر از کلمات و جملات فنی و احتمالا صقیل طرفدار ندارند چون ممکن است فرد خریدار به اندازه شما با اصطلاحات آشنایی نداشته باشد یا اساسا علاقه و وقتی برای خواندن جملات زیاد نداشته باشد پس تبلیغ ماشین دست دوم یا صفر خود را همراه با عکس‌هایی مناسب و با چند کلمه ساده انجام دهید تا خواننده به راحتی با آنچه که می‌خواهید به راحتی در زمانی اندک آشنا شود.

برای نمونه به این تبلیغ ماشین دست دوم که در دیوار آمده توجه کنید، خلاصه و مفید است: پراید صندوقدار سفید مدل 95، کارکرد 20000، کارکرد واقعی، قیمت (۲۸٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان)،  بی‌رنگ بدون خط و خش، لاستیک ۱۰۰٪. روکش صندلی چرم دور فرمان چرم. شیشه دودی. ضبط باند. بیمه ۱سال کامل. تخفیف بیمه کامل، تخفیف پای معامله. این آگهی دهنده در 38 کلمه تبلیغ ماشین خود را به کامل‌ترین شکل عنوان کرده و برای اطلاعات و سوالات بیشتر شماره تماسی که همیشه در دسترس است را قرار داده است.

اما پیش از اینکه ماشین خود را برای فروش در سایت‌های فروش وسایل دست دوم یا نو که تعدادشان کم هم نیست، قرار دهید یا به نیازمندی‌های یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار مراجعه کنید، این نکات را در نظر بگیرید و رعایت کنید، اول اینکه اطمینان داشته باشید که مواردی مانند کارت ماشین و برگ سبز، برگ کمپانی، بیمه‌ ثالث و کارت سوخت در دسترس است تا اگر خریدار خواست چک کند، ارائه دهید و البته که هنگام فروش ماشین هم باید همراه داشته باشید، ضمن اینکه جهت فروش و سند زدن ماشین به نام خریدار در محضر باید کارت ملی و شناسنامه همراهتان باشد. ضمن اینکه مواردی مثل مفاصا حساب عوارض شهرداری، برگه عدم خلافی و جرایم را بپردازید برای این کار به سایتhttp://rahvar120.ir  مراجعه کنید و همه موارد را آنلاین پرداخت کرده و برای اطمینان از رسید آن پرینت بگیرید. موارد فنی خود را تا جائیکه می‌توانید و می‌شود رفع کنید مثلا اگر چراغی سوخته آن را تعمیر کنید. همچنین در آگهی خود و هنگام صحبت با کسی که برای بازدید جهت خرید آمده موارد فنی یا آسیبی که به بدنه یا داخل خودرو وارد آمده را بگویید تا با وجدانی راحت، پول حلال ماشین خود را دریافت کنید. در آخر ماشین را به کارواش برده یا خودتان ظاهر آن را تمیز کنید تا جایی که خریدار در نگاه اول با دیدن ماشین کثیف نظرش برنگردد.

وسایلی که جزو وسایل ماشین نیستند و وسایل شخصی شما محسوب می‌شوند را از داخل خودرو جمع آوری کرده و خارج کنید. همچنین چک کنید تا به اندازه حداقل ده لیتر بنزین در داخل باک باشد و باک را خالی تحویل خریدار ندهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =