واردات خودرو

 این روزها اخبار ضد و نقیضی درخصوص واردات خودرو به گوش می‌رسد. برخی افراد خبر از آزاد شدن واردات خودرو  می‌دهند، عده‌ای دیگر نیز از ترخیص خودروهای باقی‌مانده در گمرک می‌گویند.

به گزارش «اخبار خودرو»،برخی اخبار نیز حاکی از آن است که طی سال جاری هیچ اتفاقی در این حوزه نخواهد افتاد. اما این اخبار در سه سطح برای سه دسته از افراد مهم است.
 دسته اول مشتریان بازار خودرو هستند که انتظار دارند با روی‌دادن حالت اول یا دوم، قیمت‌ها کاهش یابد. البته برخی دلالان یا مالکان‌ نیز به‌دنبال حالت سوم هستند تا کاهشی در قیمت‌ها رخ ندهد، هرچند هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی بین کاهش یا افزایش قیمت‌ها و رخ دادن هر یک از این سه حالت وجود ندارد زیرا مولفه‌های بسیار مهم دیگری نیز در این زمینه تاثیرگذارند. 
دسته دوم افرادی هستند که اخبار واردات خودرو برای آنها اهمیت دارد؛ مدیران‌، پرسنل و دست‌اندرکاران شرکت‌های واردات خودرو، همچنین خریداران، دلالان  و مشاغل وابسته به واردات خودرو که عدم واردات این کالا تاثیر منفی زیادی بر درآمد، ثبات و امنیت شغلی آنها دارد.  اما دسته آخر علاقه‌مندان به خودرو هستند و ممنوعیت واردات این کالا موجب دلسردی و ایجاد یاس در آنها می‌شود، زیرا تاثیر حضور خودرو در کشور ما به‌خصوص برای جوانان بسیار بیشتر از جوامع دیگر است.
‌در هر صورت این سه دسته به‌طور مداوم پیگیر اخبار واردات خودرو و چشم‌انتظار هستند که بعد از گذشت حدود 5‌ماه از ممنوعیت واردات خودرو، فعل و انفعالاتی در این حوزه انجام شود. حال باید دید این انتظار آنها به واقعیت نزدیک است یا باید انتظار طولانی‌مدتی را در پیش رو داشته باشند. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دارکوب IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    0 0
    اینکه توضیح واضحات بود ، نیازی بع تفسیر نداشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =