کد خبر: 222589
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
مدیرعامل عظیم خودرو

دادستان تهران با اشاره به بازداشت ۲ متهم در پرونده عظیم خودرو گفت: این شرکت صرفا ۱۵۰ فقره مجوز پیش فروش خودرو داشته، ولی متاسفانه حدود ۴ هزار پیش فروش انجام داده و ۷۰۰ میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و حسب اعلام ۲۰۰ میلیارد تومان اموال متهمان است

به گزارش اخبار خودرو بهنقل ازمیزان، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در پاسخ به سئوالی در رابطه با بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو و اتهامات وی و تعداد شکات، اظهار کرد: ۱۷ پرونده پیش فروش خودرو در دادستانی تهران مفتوح است و از جمله شرکت‌هایی که پرونده‌های آن‌‎ها مفتوح است شرکت عظیم خودرو بود.

وی با اشاره به بازداشت ۲ متهم در رابطه با این پرونده، گفت: این شرکت صرفا ۱۵۰ فقره مجوز پیش فروش خودرو داشته، ولی متاسفانه حدود ۴ هزار پیش فروش انجام داده و ۷۰۰ میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و حسب اعلام ۲۰۰ میلیارد تومان اموال متهمان است.

دادستان تهران با هشدار نسبت به اینکه پرداخت سود و فعالیت پولی برای شرکت‌های پیش فروش خودرو ممنوع است، ادامه داد: در بخش شرکت‌های لیزینگی و فروش خودرو با مشکل مواجه هستیم؛ چراکه افرادی فراتر از اختیارات خود خودرو پیش فروش می‌کنند در حالی که اتومبیلی وجود ندارد.

وی افزود: در شرکت مفتاح خودرو ۱۴۰۰ شاکی دارد، متهم مدعی است که به شکات سود پرداخت کرده، ولی بعضا شکات تکذیب می‌کنند.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: پرداخت سود توسط شرکت‌های پیش فروش خودرو و لیزینگ ممنوع است و مردم باید توجه کنند و بدانند که پول را فقط باید به شرکت‌هایی که مجوز رسمی دارند بدهند و اگر بخواهند سود بگیرند، مشکلاتی که اکنون رخ داده، پیش می‌آید.

وی یادآور شد: هر نوع فعالیت پولی در رابطه با شرکت‌های پیش فروش خودرو ممنوع است و این شرکت‌ها فقط می‌توانند خودرو را اگر مجوز خرید و فروش داشته باشند تعهد کنند، ولی نمی‌توانند سود پرداخت کنند؛ چرا که مضاربه کلان است و اخلال تلقی می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دارکوب IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    0 0
    به امید دستگیری و محاکمه بقیه واردکنندگان ناجوانمرد که با سرمایه مردم بازی کردند، شرکتهایی که مفسد اقتصادی هستند، باید مدیران سایر شرکتها هم دستگیر شوند ، زبان درازی و پیشنهادات بی خودی حاصلی ندارد ، مدیران و پرسنل شرکتهایی از این قبیل مثل ... خودرو هم باید دستگیر و محاکمه شوند ، پیشنهادات خوبی برای مشتریان ندارند ، بیش از یکسال پول نزدشان بوده و حالا حتی برای تحویل خودروپی مونتاژ داخل هم وجه اضافی مطالبه می کنند ، اصلا معلوم دنیست که خودرویی در کار باشد .....
  • آرشا IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    0 0
    بی شک این پرونده هم میشه مثل نگین خودرو آفتاب!!! الان نزدیک به 5 سال شده اما هنوز پرونده تکون نخورده!!!!!!!!! فکر کنم این صدا وسیما یه بده بستونی با این شرکتها داره اول اینا رو میاره مدیر نمونه معرفی میکنه سال بعد کلاهبردار از آب درمیان!!!! نگین خودرو آفتاب هم دقیقا همینطور بود اول مدیرش نمونه کشوری اعلام شد بعد کلاهبردار از آب در اومد!!!!!!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =