کد خبر: 222610
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

پراستهلاک‌ترین و مهم‌ترین قطعه این سیستم، لنت است. درماه‌های اخیر با کمیاب شدن قطعات خودرو در بازار، لنت‌های ترمز نیز با مشکلاتی در بازار مواجه شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از سیستم‌های مافوق ایمنی در خودرو، سیستم ترمز است. مهندسان هنگام طراحی این سیستم بیشترین دقت را دارند زیرا حفظ جان سرنشینان مهم‌تر از هر عامل دیگری است. عمدتا سیستم‌های ترمز مورد‌استفاده در خودرو از نوع اصطکاکی هستند. به‌عبارتی دیگر زمان فشردن پدال ترمز توسط راننده، لنت‌ها به دیسک یا کاسه‌ترمز فشرده می‌‌شوند که سبب ایجاد نیروی اصطکاکی مابین آن‌ها برای کاهش سرعت یا توقف خودرو می‌شود. پراستهلاک‌ترین و مهم‌ترین قطعه این سیستم، لنت است. درماه‌های اخیر با کمیاب شدن قطعات خودرو در بازار، لنت‌های ترمز نیز با مشکلاتی در بازار مواجه شدند. به‌گفته برخی فروشندگان و مکانیک‌ها، یافتن بعضی برندهای خوب و باکیفیت لنت در بازار دشوار شده و اگر این قطعه یافت شود، به‌دلیل بالا بودن قیمت آن مشتری از خرید قطعه مرغوب منصرف خواهد شد. اما در این میان نیز برخی برندهای بی‌نام‌و‌بی‌کیفیت در بازار به وفور یافت می‌شوند که در زمان استفاده از ترمز سبب افت قدرت و حتی احتمال تصادف می‌شوند.
به‌توصیه بسیاری از کارشناسان مالکان خودرو مستقیم برای خرید این قطعه اقدام نکنند زیرا به‌دلیل عدم آگاهی از برند و کیفیت قطعه، احتمال خرید قطعه بی‌کیفیت وجود دارد. 
بنابراین برای تعویض لنت‌های ترمز یا به نمایندگی مراجعه کرده یا به مکانیک سفارش دهید تا  قطعه را خریداری کند. خرید لنت ارزان می‌تواند سبب تحمیل هزینه‌های هنگفت برای تعمیر خودرو بعدازتصادف شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =