کد خبر: 222656
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
بازار خودرو

یک مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمتگذاری جدید خودروها با دستور وزیر صنعت از سوی کارشناسان در دست بررسی است و انتظار می رود حداکثر تا شنبه هفته آینده (دهم آذرماه) اطلاع رسانی شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،وی به افزایش قیمت برخی خودروها از سوی خودروسازان در روزهای گذشته از جمله محصولات شرکت زامیاد و پژو 206 اشاره کرد و گفت: «در این زمینه خودروسازان باید پاسخگو باشند.» 

«محسن صالحی نیا» معاون پیشین امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، چهارشنبه بیست و سوم آبان ماه به ایرنا گفته بود، قیمت نهایی خودروها ۲۶ یا ۲۷ آبان با در نظر گرفتن همه جوانب کار از جمله قیمت های تمام شده خودروسازان و همچنین حق و حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود.

گفتنی است چندی پیش عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: به روز رسانی قیمت خودرو، نیاز فوری این صنعت است و هر روز تاخیر در این زمینه زیان های متعددی را متوجه خودروسازان، قطعه سازان و صنایع وابسته و البته مردم می کند.

«امیرحسن کاکایی» به شایعات متعدد منتشر شده در زمینه قیمت گذاری اشاره کرد و گفت: هر یک روز تاخیر در اعلام قیمت ها، میلیاردها تومان زیان برای صنعت خودرو و سودهای بادآورده برای دلالان به دنبال دارد.

وی تاکید کرد «تعیین قیمت ها در حاشیه بازار» می تواند یکی از راهکارها باشد، زیرا بازار خودرو در شرایط بی تعادلی به سر می برد که از نقطه اصلی خود فاصله زیادی گرفته است.

کاکایی ادامه داد: وقتی اختلاف قیمت کارخانه ای و بازاری خودرو زیاد باشد، باید با نزدیک شدن به قیمت بازار بتدریج آن را به تعادل بازگردانیم یا باید بر اساس واقعیت های موجود تصمیم گیری کنیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    6 0
    در یک ثبت نام خودرو که تاریخ تحویل آن هم گذشته چند بار باید افزایش قیمت اعمال شود چرا نظارتی برای این قراردادهای تحمیلی برای اینکه فقط پول بگیرند و مردم را سرکار بگذارند تحویل مهر یا شهریور می نویسند اما دو تا سه ماه بعد تحویل می دهند . این چه رسمی هست امیدوارم که خودرو سازها ی بی رقیب منحل بشوند و ورشکسته البته بنده زیر بار این افزایش قیمت نمی روند و می دانم چه کنم اما مردم با دلار 4200 ماشین نوشتند و تولید شده نباید آن را چه شرعا و چه عرفا گرانتر به مردم داد این اختلاس هست و یک احتکار دولتی.
  • محمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    0 0
    چرا مملکت ما اینجوریه ؟؟ چرا آقایون میفرمایند باید قیمتها را نزدیک به قیمت بازار آزاد برسانیم. خوب این قیمت رو که خودشون با تحویل قطره چکانی و احتکار به اینجا رسوندند. یعنی: 1- یا مسئولین خیلی ساده اند 2- یا ما مردم رو ساده گیر آوردند 3- یا دارند در زیر پرچم اسلام به مردم شهید داده و زجر کشیده ایران ظلم میکنند خداوند حضرت مهدی (عج) را خواهد رساند و برخی مسئولین فکر نکنند وقتی آقا خواهد آمد حضرت آقا خدمت اینگونه مسئولینی که کاری از دستشان بر میآید و برای مردم نمیکنند نیز خواهد رسید.آیا دادستانی در کشور وجود ندارد که خودرویی که 36 میلیون در کارخانه است را 66 میلیون در بازار آزاد میفروشند؟؟؟
  • حمید DE ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    0 0
    ضرر و زیان متعدد به مردم ؟؟؟؟
  • عادل خان IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    0 0
    ما از شرکت ایران خودرو حدود یکسال پیش خودرو ایرانی خرید کرده ایم و زمان تحویل خودرو نیز پیش تر از شروع تحریم ها بوده است اکنون با گذشت حدود 5 ماه از موعد تحویل هنوز هیچ کسی پاسخگو نمی باشد. ولی باز این شرکت اصطلاحا خودرو ساز، خودرو ما را تحویل نمی دهد و امیدوار است که قیمت افزایش یابد تا با قیمت جدید خودرو ما را تحویل دهد قرارداد هم که کلا یک طرفه می باشد. ما قطعا افزایش قیمت خودروی خریداری شده با دلار 3500 تومان را با قیمت جدید نمی پذیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =