خودروسازان

گویا احتمال افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی، شرکت‌های خودروسازی را در تحویل خودروهای ثبت‌نامی مردد کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، از سوی دیگر، در بازار خودروهای داخلی با توجه به کمبود عرضه از سوی خودروسازان، شکاف قیمتی خودرو بین بازار و کارخانه بیشتر شده است. حدود 6‌ماه است که خودروسازان تحویل‌های خود را بسیار محدود کرده و به‌دلیل احتمال افزایش رسمی قیمت‌ها این اقدام را به تعویق انداخته‌اند. وقوع این اتفاق باعث شده است ‌ افزایش قیمت داخلی‌ها بین بازار و کارخانه بیش از هر زمان دیگری در بازار احساس شود.
با توجه به این‌که بسیاری از خودروهای پیش‌فروش شده توسط خودروسازان با قیمت قطعی به فروش نرسیده‌اند، بنابراین خودروسازان خودروهای خود را به قیمت روز تحویل خواهند داد. این در حالی است که اگر افزایش قیمت رسمی خودروسازان به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، خودروسازان با به‌روز کردن قیمت‌ها، خودروهای ثبت‌نامی را تحویل می‌دهند.
در چنین شرایطی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران معتقد است: « اختلاف قیمت خودروهای با قیمت زیر 30میلیون‌تومان در بازار که از سوی کارخانه عرضه می‌شوند نیز بین 13تا 15میلیون‌تومان شده است. همچنین این اختلاف قیمت برای خودروهای کارخانه که بین 30تا 45میلیون‌تومان هستند، حدود 20تا 25میلیون‌تومان است. البته باید گفت خودروهایی که قیمت کارخانه آنها بین 45تا 55میلیون‌تومان است نیز اختلاف قیمتی بین 42تا 66میلیون‌تومان در بازار دارند.»
موتمنی در پایان درباره چگونگی خروج بازار خودرو از این بحران گفت: «در شرایط فعلی برای خروج بازار از بحران اختلاف قیمت بازار و کارخانه، خودروسازان باید هرچه سریع‌تر خودروهای ثبت‌نامی را به بازار عرضه کنند تا شاهد کاهش قیمت خودرو و کم‌شدن اختلاف قیمت این کالا بین بازار و کارخانه باشیم.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشید مصدق DE ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    0 0
    جهت اطلاع شما ، بر طبق نص صریح ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده ، مصوب هیات دولت ، در جدول ضوابط و روشهای مختلف فروش در ستون پیش فروش عادی در بخش قیمت به صراحت ذکر شده : (قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد) یعنی خودروساز اگر هم در تحویل خودرو تاخیر داشته باشد باید خودرو را به قیمتی ماه تحویلی که در قرارداد متعهد شده تحویل دهد و نه هر قیمتی که بعد از چند ماه تاخیر و در زمان دلخواه اعلام میکند . پس به ناحق ننویسید که خودروسازان میتوانند با بروز کردن قیمتها خودرو را به قیمت روز به مردم تحویل دهند .
  • علی US ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    0 0
    دولت تدبیر و امیدو خودروساز ...ناامید
  • حمید DE ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 0
    هیچ جای دنیا اینجوری جیب مردم رو نمیزنن اخه چرا نباید ماشینی که موعد دعوتنامش ابان بوده هنوز صادر نشه خب میخواد گرون باشه فعلا به تعهدتون عمل کنید هر وقت گرون شد واسه سری بعدی ها گرون کنید لعنت به عمل کرد و اعتقادتون
  • علی US ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 0
    .... مگه میخواین چی بشه
  • محمد IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 0
    با سلام. اگه مملکت قانون داشته باشه که قیمت در پیش فروش عادی باید براساس تاریخ تحویل مندرج در قرارداد محاسبه بشه پس این تاخیرها نباید در قیمت نهایی تاثیری داشته باشه. سازمان حمایت و وزارت صمت هم خودشون از آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کننده خودرو مصوب سال 95 در هایت وزیران اطلاع دارند ولی ...
  • احمد IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 0
    خدا لعنتتون کنه مردمو ب بازی گرفتین
  • رضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    اخوی کدام کاهش قیمت؟در صورت تصویب قیمت ،خودرو با قیمتی نزدیک به همین قیمت ها عرضه خواهد شد و در صورت عدم تصویب قیمت بواسطه توقف تولید قیمت فعلی هم بواسطه عدم عرضه افزایش چشمگیر خواهد یافت.من نمی دانم این دسته از فعالین اقتصادی نماینده یک صنف هستند یا سیاستمدار که این گونه بی محتوی سخن می گویند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =