کد خبر: 222733
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

با تلاش و همت متخصصان مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت  ISQIبا ساخت سازه فیکسچر مناسب، قابلیت آماده‌سازی خودرو برای انجام مراحل آزمون آلایندگی و مصرف سوخت(TA) و (COP) ایجاد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  با نصب این فیکسچر از این پس می‌توان پیمایش‌های تا 3هزارکیلومتر را مطابق با الزامات استاندارد روی شاسی خودروها در مرکز آزمون آلایندگی انجام داد. 
باتوجه به لزوم انجام پیمایش خودروها قبل از آزمون آلایندگی، با انجام این پروژه مزایای زیر حاصل می‌شود، قابل استفاده کردن رول دینامومتر برای پیمایش خودروهای سواری، ایجاد قابلیت نظارت بر مصرف سوخت خودروها مطابق الزامات سازمان ملی استاندارد، انواع آزمون‌ها بر اساس استاندارد یورو. در این استاندارد، تست‌های آلایندگی شامل پنج نوع تست هستند که برای تولید هر نوع خودرو جدید، کارخانه سازنده باید گواهینامه تایید نوع برای آلاینده‌ها را دریافت کند. 
برای این منظور خودرو باید پس از پیمایش 3هزار کیلومتر (بسته به نوع خودرو) تمام یا تعدادی از آزمایش‌ها را پشت‌سر بگذارد تا مشمول اعطای گواهینامه تایید نوع (Type Approval)  شود اما دریافت گواهینامه تایید نوع به معنی پایان کار نیست. زیرا در حین تولید نیز طبق استاندارد، نمونه‌برداری تصادفی از خطوط تولید صورت می‌گیرد و خودروهای انتخاب‌شده باید بتوانند تست‌های مربوط به تطابق تولید (COP) را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند. 
البته حدود مجاز غلظت آلاینده‌ها در این استاندارد یکسان نیست. پنج نوع تست بر اساس استاندارد یورو به‌صورت زیر است. اندازه‌گیری میانگین آلاینده‌های خروجی اگزوز پس از استارت سرد، اندازه‌گیری آلایندگی CO در حالت کارکرد درجای موتور، اندازه‌گیری آلایندگی‌های محفظه‌کارتر و منیفولد، اندازه‌گیری آلایندگی بخارات بنزین و تست دوام دستگاه‌های کاهنده آلایندگی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =