روغن «پارس اقیانوس»

شرکت نفت پارس با تامین روغن مورد نیاز کشتی‌های ایرانی، ‌علاوه‌بر جلوگیری از خروج ارز، ‌هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی در کشور را کاهش داد.

به گزارش «اخبار خودرو»، نفت پارس به‌عنوان اولین شرکت تولیدکننده روغن‌موتورهای دوزمانه دریایی، ‌از 8ماه قبل موفق به دریافت تاییدیه از سازنده اصلی موتور کشتی در دنیا شد و همین موضوع سبب شد کشتی‌هایی که از محصول پارس اقیانوس5070 به‌عنوان روغن سیلندر استفاده می‌کنند، بدون هیچ مشکلی تحت پوشش بیمه‌ای شرکت‌های بزرگ بیمه‌گر در دنیا قرار گیرند. حال با آغاز تحریم‌های آمریکا، تامین انواع روغن برای کشتی‌ها،‌ هزینه‌های سنگینی را برای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی در پی داشته است که البته شرکت‌های صاحب کشتی و نفت‌کش می‌توانند با استفاده از تنها روغن کشتی مورد تایید بیمه‌ها و تولیدکنندگان جهانی، هزینه‌های جاری خود را کاهش دهند. نفت پارس که پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های دوساله روی محصول پارس اقیانوس موفق شده بود تاییدیه این محصول را از شرکت WIN GD در سوئیس دریافت کند، به‌عنوان تنها تامین‌کننده روغن سیلندر برای موتورهای دوزمانه کشتی در کشور فعال است‌. روغن سیلندر ازجمله روانکارهای پرمصرف در کشتی‌ها است که همراه با سوخت مصرف می‌شود. 
گفتنی است یک کشتی به‌طور متوسط برای طی مسیری در طول مدت دوماه به حداقل 30هزارلیتر روغن نیاز دارد. روغن سیلندر به‌دلیل سوخته‌شدن در پیشرانه کشتی به‌وسیله روغن پایه مینرال یا همان پایه نفتی تولید می‌شود و شرکت نفت پارس به‌دلیل در اختیار داشتن پالایشگاه و تولید بی‌واسطه روغن پایه نفتی توانسته است به‌عنوان اصلی‌ترین تامین‌کننده این دسته از روغن‌های دریایی در کشور مطرح شود. به گزارش «دنیای‌خودرو»، ‌پیش از اعمال تحریم‌های جدید، ‌بیشتر کشتی‌های ایرانی روغن مورد نیاز خود را از بنادر امارات و شرکت‌های خارجی خریداری می‌کردند که با بالارفتن قیمت ارز و روغن‌های خارجی، ‌روغن پارس اقیانوس توانست بخشی از هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی کشور را کاهش دهد. شاید اصلی‌ترین مانع پیش روی کشتی‌ها برای استفاده از روغن‌های ایرانی در طول سال‌های گذشته عدم‌تایید روغن‌های تولید داخل توسط شرکت‌های بیمه‌گر بوده است؛ مشکلی که با دریافت تاییدیه شرکت سوئیسی WIN GD برطرف شده و ناوگانی که از روغن پارس اقیانوس به‌عنوان روانکار سیلندر استفاده می‌کنند بدون هیچ مشکلی می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های بزرگ دنیا قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =