کد خبر: 222774
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
ام‌جی

همین که دفتر مرکزی ام‌جی هنوز در بیرمنگام انگلیس است نشان می‌دهد این خودروسازی بیشتر از اینکه به عنوان برند چینی شناخته شود، یک خودروی انگلیسی است

کمتر پیش می‌آید که کسی قصد خرید خودرو چینی داشته باشد و اطرافیان تلاشی برای منصرف کردن او نکنند. با این حال گاهی بازنگری روی حرف‌های کلیشه‌ای می‌تواند در نهایت نفعی برای ما داشته باشد. مثلا فکر می‌کنید گوشی آیفون که درصد زیادی از مردم به دست می‌گیرند در کجا ساخته می‌شود؟ بسیاری از محصولات سونی را چه کشوری می‌سازد؟ جواب این دو سوال چین است. این به معنای تضمین همه کالاهای چینی نیست اما می‌توان گفت محصولاتی که به صورت همکاری با کمپانی‌های اروپایی یا آمریکایی تولید می‌شوند کیفیتی به مراتب بهتر و به دلیل ارزان بودن کارگر قیمتی کمتر دارند.

یکی از این کمپانی‌ها ام‌جی است. خودرو اصالتا انگلیسی که سال ۲۰۰۵ زیر چتر یک شرکت چینی فعالیتش را ادامه داد. همین که دفتر مرکزی ام‌جی هنوز در بیرمنگام انگلیس است نشان می‌دهد این خودروسازی بیشتر از اینکه به عنوان برند چینی شناخته شود، یک خودروی انگلیسی است. با این حال اگر همین کمپانی چینی هم نبود دیگر نام ام‌جی در صنعت خودرو محو شده بود.

از ام‌جی خودرو به کشور ما تا به حال شش مدل وارد شده که امروز چهار نمونه آن فروخته می‌شود. به زودی نیز مدل دیگری نیز در سمنان تولید و به دست مشتری می‌رسد. از بین همه این‌ها تنها یک ام‌جی۳۶۰ دارای نمونه دنده دستی و اتوماتیک بوده؛ بقیه خودروها تنها با یک گیربکس خودکار به بازار عرضه شده‌اند.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید mg اتوماتیک مدل ام‌جی۶ است. ام‌جی ۶ به‌خاطر طراحی فست‌بک پشتش و در عین حال طراحی جلوی خود، خودرویی هم اسپرت و هم خانوادگی است. از همین چهره متوجه می‌شوید که با خودرویی اروپایی روبرو هستید.

اتواکسپرس مجله بسیار معروف حوزه خودرو، در سیزدهمین سالی که به بررسی و ارزیابی میزان رضایت مشتریان از خودرو می‌پرداخت نشان داد در بخش هندلینگ خودروهای موجود در اروپا، ام‌جی۶ توانسته رای نزدیک به ۹۹ درصد از مخاطبان را به خود جذب کند. این در حالی بود که سال قبل در این جایگاه پورشه کیمن قرار داشته بود. این افتخارات به علاوه مقام‌های دیگری که ام‌جی۶ در اروپا به دست آورد تا مدت کوتاهی نام این برند را در انگلیس زنده نگه داشت. این اطلاعات اگرچه هیچ گاه باعث نخواهد شد که جنگ بین طرفداران و مخالفان خودروی چینی تمام شود اما با خرید mg اتوماتیک ۶ متوجه خواهید شد که کارخانه‌های چینی که با نام شرکت‌های اروپایی کالایی را تولید می‌کنند برای گرفتن اجازه فروش راهی جز رعایت استاندارد ریشه‌های خود ندارند. بنابراین خرید خودرو کاملا چینی و خودرویی که با همکاری چین و کشور غربی ساخته می‌شود تفاوت زیادی در اصل ماجرا می‌گذارد. Mg gt  همان مدل ۶ است که در بازار لیفت بک از طراحی خودرو مادر به این اسم شناخته می‌شود که حالتی بین سدان و هاچ‌بک دارد.

با خرید mg   اتوماتیک مدل ۶ هم شاهد دنده‌ای در پشت فرمان خواهیم بود. یعنی اهرم دنده علاوه بر کنسول میانی در پدال‌های پشت فرمان هم جا گرفته. این پدال به‌خصوص برای راننده‌های تازه‌کار که بر روی جاگیری دنده مسلط نشده‌اند بسیار مفید است و آن را در دایره نگاهشان قرار می‌دهد. همچنین برای اینکه راننده دست خودش را از فرمان جدا نکند این مدل دنده‌ها را در خودروهای فرمول یک هم قرار می‌دهند.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =