کد خبر: 222775
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹
ام جی اتوماتیک

ام جی اصالتا برندی انگلیسی است که در بحران‌های اقتصادی به کمپانی‌های مختلفی فروخته شد. امروز اگرچه مالک سهم اعظم آن در دستان کمپانی چینی سایک بوده اما قبل از سایک به بی-ام-و هم فروخته شده است.

ام‌جی این روزها به ستاره صنعت خودرو کشور تبدیل شده است. به خصوص از زمانی که وضعیت واردات آن از سوی مدیا موتورز در ابهام فرو رفته خودروسازان داخلی مانند آذربایجان خودرو و خودروسازی فردا بیشتر عرصه‌ای برای خودنمایی پیدا کرده‌اند.

با این‌حال این دلیل نمی‌شود که هنگام خرید ام‌جی دست دوم به برخی از خصوصیات آن دقت نکنیم.

ام جی اصالتا برندی انگلیسی است که در بحران‌های اقتصادی به کمپانی‌های مختلفی فروخته شد. امروز اگرچه مالک سهم اعظم آن در دستان کمپانی چینی سایک بوده اما قبل از سایک به بی-ام-و هم فروخته شده است.

همه مدل‌های ام‌جی‌ موجود در ایران به جز ام‌جی ۳۶۰ محصول وارداتی هستند. از مدل ام‌جی ۳۶۰ در ایران هم نسخه وارداتی و هم نسخه وطنی آن را می‌توانید پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های مهم خرید خودروی خارجی سرویس‌های دریافتی خودرو است.  اگر شماره شاسی  خودرو را در سایت مدیا موتورز وارد کنیم به ما نشان داده خواهد شد که فروشنده تا چه اندازه نسبت به تعویض قطعات خراب شده و استهلاک خودرو اهمیت قائل بوده است. چراکه تاریخ مراجعات فرد و همچنین سابقه خرابی‌های خودرو مشخص شده. حتی نسبت به واقعی بودن عدد کیلومتر شمار می‌توان مطمئن شد.

بیش از ۴۰ درصد از خودروهای دست‌دوم دارای رنگ‌شدگی در گلگیر یا در هستند. این موضوع منجر به افت قیمت در خودرو می‌شود. برای مثال تعویض در جلو در سمت چپ ام‌جی۶ در نمایندگی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. قیمت تعویض گلگیر چپ آن نیز حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

دودی که از اگزوز بلند می‌شود می‌تواند ما را به سمت مشکلات کاربراتور راهنمایی کند. باید مطمئن باشید که خریدار همه مشکلات خودرو را در نمایندگی تعمیر کرده است. در غیر این صورت نمایندگی از ادامه همکاری یا گارانتی به شما خودداری می‌کند. برای این کار غیر از استفاده از راهنمایی کارشناس، خودتان هم می‌توانید در کاپوت را باز کنید و اگر شاهد دفرمه بودن مشخصات فنی، سیم‌کشی‌های اضافه و غیراستاندارد بودید به آن شک کنید.

ام‌جی ۶ به ترمزهای خشک خود معروف است. پس قبل از خرید باید یک دور مهلت تست بگیرید و ترمز را بررسی کنید.

به فروشنده‌ای که خودروی خود را با همان قیمت صفر می‌فروشد شک کنید. چراکه یکی از ویژگی‌های خودروهای چینی افت قیمت آنها هنگام فروش است. خرید ام‌جی دست‌دوم بازار ضعیفی دارد و ممکن است فروشنده‌ای پیدا کنید که حاضر باشد با قیمت مورد نظر شما راه بیاید. اگر خودرو صدای اضافه‌ای تولید می‌کند باید کاپوت را بالا بزنید و به گیربکس یا ظاهر پیشرانه آن نگاهی بیاندازید. اگرچه کیفیت رنگ‌شدگی مشکل بیشتر خودروهای چینی بوده است اما خوشبختانه با خرید ام‌جی دست دوم نگران مشکلات رنگ نخواهید بود.

به غیر از مدل ۳۶۰ بقیه خودروهای ام‌جی فقط دنده خودکار دارند. با این حال با بررسی سرویس‌های روغن و گیربکس از سلامت آن مطمئن شوید.

برخی از صاحبان ام‌جی ۵۵۰ از خراب شدن سیستم تصویری خودرو شکایت داشته‌اند. پس برای احتیاط می‌توانید آن را روشن کنید و از امکانات رفاهی دیگر هم مطمئن شوید. در صورت خراب بودن این دستگاه شاید مجبور به پرداخت حداقل سه میلیون تومان شوید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =