کد خبر: 222777
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۵
ام‌جی 360

ام‌جی۳۶۰ پیشرانه ضعیفی دارد که راننده را برای ویراژ دادن در خیابان‌ها ناراضی نگه می‌دارد. اگرچه ام‌جی اصالتا خودرویی بریتانیایی است و هنوز هم ناظران انگلیسی بر کیفیت آن نظارت دارند اما خودروی ام‌جی ۳۶۰ در انگلیس فروخته نمی‌شود.

چند سالی از حضور ام‌جی ۳۶۰ در ایران می‌گذرد. خودرویی که مانند سراتو هم در ایران تولید و هم از سوی یک نماینده به ایران وارد می‌شود. با این‌ حال افراد دلایل زیادی برای فروش ام‌جی دنده‌ای ۳۶۰ دارند. دلایلی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

پیشرانه ضعیف، امنیت پایین

ام‌جی۳۶۰ پیشرانه ضعیفی دارد که راننده را برای ویراژ دادن در خیابان‌ها ناراضی نگه می‌دارد. اگرچه ام‌جی اصالتا خودرویی بریتانیایی است و هنوز هم ناظران انگلیسی بر کیفیت آن نظارت دارند اما خودروی ام‌جی ۳۶۰ در انگلیس فروخته نمی‌شود. البته می‌توان با خرید مدل توربوشارژ این خودرو ضعف قدرت ام‌جی را جبران کرد و حداکثر قدرتش را از ۱۱۰ اسب بخار به ۱۳۰ اسب بخار رساند. به همین ترتیب شتاب استاندارد خودروی توربوشارژ ام‌جی ۳۶۰ از ۱۲.۸ ثانیه به ۹.۷ ثانیه خواهد رسید. شاید ام‌جی در مقایسه با رقبای داخلی با دست پرتری وارد میدان شده باشد اما در مقایسه با رقبای چینی ستاره‌های ایمنی کمتری گرفته‌است. اگر معیار امنیت خودروی چینی، موسسه c-NCAP  چین باشد، ام‌جی۳۶۰ دو ستاره و خودرویی مانند آریزو۵، پنج ستاره گرفته است.

رقبای سرسخت‌تر

یکی از رقیبان ام‌جی ۳۶۰ جیلی cg6 است. خودروسازان بم کمی پیش نسخه فیس‌لیفت این خودرو را به بازار معرفی و اینگونه مشتریان خودشان را به خودروی ارتقایافته‌تری دعوت کردند. این در حالی است که سال گذشته نسخه فیس‌لیفت‌ ام‌جی ۳۶۰ در چین رونمایی شده اما هنوز سازنده و واردکننده ایرانی آن را معرفی نکرده‌اند. برای همین با فروش ام‌جی دنده‌ای ۳۶۰ می‌توانید جیلی جدیدتری بخرید. نقطه ضعف دیگر ام‌جی خدمات پس از فروش آن است. مدیا موتورز و همچنین آذربایجان خودرو هنوز در توسعه نمایندگی‌های خود در تمام کشور موفق نبوده‌اند و این موضوع برای کسی که خودروی خارجی می‌خرد از اهمیت زیادی برخوردار است.

قدرت بیشتر رقبای داخلی

این روزها با تولید مدل‌های اتوماتیک از خودروهای داخلی دیگر هیچ مشتری انتظار ندارد که با ۱۰۰ میلیون تومان پول خودرویی با گیربکس دنده‌ای بخرد. با فروش ام‌جی دنده‌ای می‌توان یک تندر پلاس چهار سرعته اتوماتیک خرید. قدرت این خودروی شرکت رنو بسیار بیشتر و از نظر شتاب سریع‌تر است. یادمان نرود که اگرچه این روزها خودروسازان به جای توجه به حجم، به توربوشارژ اهمیت بیشتری می‌دهند اما خریداران همچنان به فکر حجم موتور هستند و از نظر آنها موتور بزرگ‌تر، موتور بهتری است. ویژگی که تندر از آن برخوردار است و ام‌جی نیست.

ظاهر تکراری

یکی از دلایل عدم اقبال به ام‌جی ۳۶۰ ظاهر تکراری این خودرو بود. شرکت ام‌جی نه‌تنها خلاقیتی در مقایسه با خودروهای شرکت‌های دیگر نداده بود بلکه ام‌جی ۳۶۰ را بسیار مشابه ام‌جی ۶ به بازار روانه کرد. از طرف دیگر با ارتقا ام‌جی ۳۵۰ ظاهر این خودرو یک وجب هم تغییر نکرد. برای همین اتفاق خاصی هم در بازار جهانی ام‌جی ۳۶۰ رخ نداد. این در حالی است که طراحی به کار گرفته شده در رقبای این خودرو هیجان‌انگیزتر هستند. برای مثال چری آریزو۵ چهره‌ای ساختارشکنانه‌تر دارد و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند.

خودروی نوپا چینی

باور عمومی در مورد خودروهای چینی این است که باید به خودروساز به اندازه کافی فرصت بدهیم و بعد از خطاهای بسیار سراغ خرید آن برویم. از این لحاظ ام‌جی۳۶۰ در ایران خودروی جدیدی بوده که هنوز جواب خود را پس نداده. راننده‌های حرفه‌ای می‌دانند وقتی از بین خودروهای چینی مجبور به انتخاب می‌شوند باید نمونه کارکشته آن را بخرند.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =