پرتال جامع خودرو

به‌راستی استفاده از کافی‌نت‌ها چقدر در افزایش میزان شرکت در طرح‌های پیش‌فروش موثر است؟  در این مطلب قصد داریم شما را با شیوه‌هایی برای مواقع پرترافیک اینترنتی به منظور استفاده از پرتال جامع خودرو کشور آشنا کنیم.

 به گزارش «اخبار خودرو»،  ساعات شروع طرح‌های پیش‌فروش محصولات دو خودروساز اصلی کشور همیشه مقارن است با تجمع در کافی‌نت‌ها و دیگر مراکزی که اینترنت را با سرعت‌بالا به مشتریان ارائه می‌دهند. اما به‌راستی استفاده از کافی‌نت‌ها چقدر در افزایش میزان شرکت در طرح‌های پیش‌فروش موثر است؟  در این مطلب قصد داریم شما را با شیوه‌هایی برای مواقع پرترافیک اینترنتی به منظور استفاده از پرتال جامع خودرو کشور آشنا کنیم.

  پرتال جامع خودرو کشور چگونه شکل گرفت؟
در مورد سابقه تاسیس این پرتال، باید گفت در سال ۸۲ هنگام تصویب قانون تجارت الکترونیک، یکی از الزامات مطرح‌شده در این طرح، اجرای زیرساخت فروش عادلانه خودروهای ساخته‌شده از طریق اینترنت توسط خودروسازان اصلی کشور بود. 
سپس این ماده‌قانون به برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیکی ایران رسید که در سال ۱۳۸۴ توسط هیات‌وزیران تصویب شد. برای اجرایی شدن پروژه پرتال جامع خودرو کشور، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران سراغ شرکت مشاوران گسترش الکترونیک ایما (مگا) رفت تا درنهایت در سال ۱۳۸۵ شاهد افتتاح این پرتال باشیم. البته چند سالی طول کشید تا پیش‌فروش‌های اینترنتی از طریق سامانه‌های این پرتال رونق بگیرند. در مورد شرکت مشاوران گسترش الکترونیک ایما باید گفت به‌غیراز پرتال موردبحث ما، این شرکت سایت مرکز تجارت الکترونیک ایران و پرتال جامع کالا و خدمات را نیز راه‌اندازی کرده است. 
سهامداران این شرکت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا)، شرکت توسعه صنایع خودرو (AIDCO)، موسسه تحقیقات توسعه احسان، آژانس مشاوره سرمایه‌گذاری آیکا و شرکت انفورماتیک و مطالعات توسعه هستند. بنابراین می‌توان این شرکت را خصولتی دانست. درحال‌حاضر این پرتال به‌غیراز فروش اینترنتی محصولات سایپا و پارس‌خودرو بستر فروش اینترنتی محصولات سایپادیزل، گروه صنعتی ماموت، سایپا-سیتروئن، گروه بهمن و حتی محصولات صباباتری را نیز فراهم کرده است. 

  روش صحیح استفاده از پرتال
 در وب‌سایت اصلی این پرتال امکان خریدوفروش خودرو توسط اشخاص حقیقی نیز فراهم‌شده است. 
روش تشخیص و اعتمادسازی استفاده از این پرتال استفاده از عبارت iranecar در آدرس اصلی سایت‌های مراجعه‌شده برای فروش است. داخل سایت اصلی راهنمایی برای استفاده بهینه از این سامانه آورده شده است اما مگا! برای طراحی پرتال جامع خودرو کشور از فناوری ASP.NET استفاده کرده که یکی از دو فناوری اصلی توسعه سایت‌های تجاری و معتبر جهانی است. 
روش تشخیص استفاده از این فناوری بسیار ساده است، اگر در یکی از صفحات هر وب‌سایت پسوند aspx استفاده‌شده باشد، نشان از استفاده این تکنولوژی است. اما حال که تشخیص دادیم وب‌سایت موردنظر ما از چه تکنولوژی استفاده می‌کند، چگونه می‌توانیم شانس خود را در ثبت‌نام پیش‌فروش‌ها افزایش دهیم.  در این میان باید گفت فناوری مورداشاره توسط کمپانی مایکروسافت توسعه داده‌شده و یک فناوری برای پردازش در سمت سرورهای سایت است. 
بنابراین پردازش‌های موردنیاز برای ثبت‌نام نه در سیستم شما، بلکه در سرورهای درنظرگرفته‌شده توسط پرتال جامع خودرو کشور انجام می‌شود. بنابراین تنها کار موردنیاز برای افزایش بهره‌وری این است که محاسبات موردنیاز برای ارسال به سرورها را کاهش دهیم. برای انجام این کار انتخاب ابزارهای طراحی‌شده توسط مایکروسافت، یکی از گزینه‌هاست. 
البته نمی‌گوییم سراغ کامپیوترهای ساخت مایکروسافت بروید، اما حداقل کاری که باید انجام دهید این است از دستگاهی استفاده کنید که از سیستم‌عامل ویندوز بهره می‌برد. در مرحله بعد باید به این نکته اشاره‌کرد طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط بسیاری از متخصصان حوزه آی‌تی، مشخص‌شده است مرورگرهای توسعه‌یافته توسط مایکروسافت که درحال‌حاضر دو مورد هستند، کارایی بیشتری در زمان ارتباط با سرورهای asp.net و بانک‌های داده sql server دارند. اگرچه در هیچ منبعی به‌سرعت بالاتر دو مرورگر ادج (Edge) و اینترنت اکسپلورر (IE) نسبت‌به سایر مرورگرها اشاره نشده است اما به‌خاطر بار تحلیلی کمتری که ازسوی این مرورگرها از سمت خود به سرورهای مایکروسافتی ارسال می‌کنند، می‌توان این‌گونه تعبیر کرد استفاده از این دو مرورگر باعث خواهد شد بار پردازشی کمتری به سرورها ارسال شود و درنتیجه درخواست‌های کاربر کمتر در صف پردازش قرار خواهند گرفت. باوجود بالا بودن سطح علمی این مورد اما به‌طور ساده‌تر باید گفت مایکروسافت کاری می‌کند که نرم‌افزارهایش راحت‌تر با ASP.NET متصل شوند به‌غیراز مرورگر، باید به دستگاه استفاده‌شده برای اتصال به اینترنت نیز توجه کرد. 

  چه دستگاهی انتخاب کنیم؟
دستگاه‌های موبایل که عمدتا مجهز به سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواِس هستند، برای تحلیل بار پردازشی بالا و اتصال قوی به اینترنت کاملا آماده نیستند. یکی از دلایل این امر صرفه‌جویی در مصرف انرژی باتری است که در مورد دستگاه‌های ویندوزی کمتر به این موردتوجه می‌شود. ازسوی‌دیگر نحوه اتصال موبایل‌ها نیز یا از طریق سیم‌کارت است یا از طریق وای‌فای که در هر دو اتصال فیزیکی وجود ندارد، در حالی که اتصال کابلی به اینترنت از طریق بسترهای ADSL و VDSL ارتباط قوی‌تری با فضای وب یا همان اینترنت برقرار می‌کند. بنابراین پیشنهاد ما استفاده از دستگاه‌های ویندوزی و مرورگرهای مایکروسافتی و همچنین فراهم کردن اتصالی با پینگ پایین (ابزاری برای آزمایش میزان دسترسی‌پذیری به شبکه اینترنت) خواهد بود تا شانس شما در خرید اینترنتی خود از پرتال جامع خودرو کشور افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =