تولید بیل مکانیکی در شرکت هپکو

دستیابی به توان تولید بیل مکانیکی چرخ زنجیره‌ای، ظرفیت بزرگی در کشور ایجاد کرد

به گزارش «اخبار خودرو»، دوازدهمین دوره از نمایشگاه تخصصی صنعت‎ومعدن کار خود را از 13آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک آغاز کرد و روز گذشته به کار خود پایان داد. این نمایشگاه با حضور بیش از 100واحد مختلف مرتبط با صنعت، معدن و ابزارآلات ازجمله صنایع تولیدی، معدن و صنایع معدنی، صنایع ریلی، صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین‎آلات صنعتی و معدنی، صنایع پیشرفته، تجهیزات صنعتی، اتوماسیون، ابزارآلات، آلومینیوم، متالوژی و ریخته‌گری، فنی و مهندسی و تجهیزات ایمنی برگزار شد. مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه را شاید بتوان حضور تولیدکنندگان بزرگ خودروهای معدنی ارزیابی کرد که با شرکت در این دوره، رنگ و بوی دیگری به این نمایشگاه دادند.

بازدید وزیر صنعت از نمایشگاه

رضا رحمانی، وزیر جدید صمت در بازدید از نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات گفت: اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی در سایه حمایت از کالای ایرانی محقق می‌شود و حمایت از تولید و کارآفرینان داخلی، شاه‌بیت برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری است.

وی با حضور خود در نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات از شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات معدنی هم دیدار کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص این شرکت‌ها بیان کرد: شرکت هپکو اراک نمونه‌ای از تلاش مضاعف صنعتگران کشور است؛ این شرکت که طی یک‌سال اخیر به مرز تعطیلی رسیده بود، اکنون توانسته است با تلاش کارکنان و حمایت‌های دولت با فناوری روز دنیا وارد عرصه تولید شود. 

وزیر صمت افزود: خوشبختانه  امروز شاهد به تولید نشستن هپکو  و آغاز تولید در این شرکت بزرگ هستیم و فعالیت و کار و تلاش در  این مجموعه در جریان است. این واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته و کارگران و مدیران آن با انگیزه در حال کار هستند. 

رحمانی ادامه داد: با برنامه‌ای که دولت برای هپکو دارد، نه‌تنها وضع موجود در این شرکت حفظ می‌شود بلکه قابل ارتقا نیز خواهد بود. وی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است، گفت: حتما برنامه‌های مختلفی برای فعال‎سازی ظرفیت تولید این استان و کشور در دستور کار است. 

وزیر صنعت با بیان این‎که برنامه دولت و وزارت صنعت حفظ و تامین خطوط تولیدی است، گفت: فعال‎شدن همه واحدهای تولیدی کشور در اولویت است و همه استانداران و دولت پیگیر این مهم هستند.

رحمانی حفظ خطوط تولیدی را به معنی حفظ اشتغال دانست و اظهار کرد: امروز یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به‎ویژه پروژه‌های دارای بیش از ٦٠‌درصد تولید است و نوسازی صنایع در اولویت قرار دارد. در این راستا، ظرفیت‌های مالی و حمایت مالی خوبی در نظر گرفته شده است و هرگونه حمایت لازم را اعمال خواهیم کرد.

وی افزود: براساس برنامه فعال‎سازی معادن کوچک کشور در دستور کار است و می‌توان تامین ماشین‌آلات مورد نیاز در این زمینه را از طریق هپکو انجام داد. وزیر صنعت با اشاره به این‎که بخشی از تولیدات و سفارش‎های شرکت هپکو مربوط به شرکت راهداری کشور است، نوید داد: با برنامه‌ای که دولت برای هپکو دارد نه‌تنها وضع موجود حفظ می‌شود بلکه قابل ارتقا نیز خواهد بود.

رونمایی هپکو؛ مهم‌ترین رویداد نمایشگاه

دوازدهمین دوره از نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات شاهد یکی از مهم‌ترین رونمایی ماشین‌آلات معدنی بود. در این دوره از نمایشگاه شرکت هپکو از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد.

مدیرعامل شرکت هپکو در این مراسم گفت: تولید این محصول جدید با عنوان بیل مکانیکی چرخ زنجیره‌ای در دستور کار قرار گرفته و دستیابی به توان ساخت آن ظرفیتی مهم در این شرکت است.

غلامرضا صادقیان افزود: این بیل مکانیکی دارای قدرت موتور 170‌اسب‌بخار و حجم موتور 6‌هزار و 700سی‌سی است و توان حفاری در عمق و ارتفاع 5/6‌متر را دارد. وی توضیح داد: قدرت حفاری این بیل مکانیـــــکی زنجیره‌ای به طول 5/10‌متر و توان برش آن 170کیلو نیــــوتون‌متر است. 

مدیرعامل شرکت هپکو اراک بیان کرد: ظرفیت این بیل مکانیکی 26تن است درحالی‌که بیشترین ظرفیت بیل‌های مکانیکی در کشور 22تن برآورد شده است.

صادقیان اظهار داشت: طول بازوی این بیل مکانیکی 10متر بوده و از مونیتورینگ پیشرفته برای تسهیل در امور حفاری برخوردار است که تسهیل‌گری در کار ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: این محصول جدید در حفاری‌های عمیق کاربری زیادی دارد و در حوزه‌های مختلف به‌ویژه فعالیت‌های معدنی از آن می‌توان استفاده‌های بهینه برد.

صادقیان همچنین گفت: هپکو از شرکت‌های مهم تجهیزات‎ساز است و با توجه به توان فنی و خطوط تولید، این شرکت می‌کوشد دستیابی به دانش روز و بومی‌سازی، محصولات جدید را با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا با هدف مقابله با تحریم‌های ظالمانه در دستور کار قرار دهد. 

گفتنی است این شرکت 25نوع ماشین‌آلات راهسازی ازجمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که 8نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود. 

مدیرعامل هپکو در حاشیه بازدید وزیر صنعت در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای‌خودرو» درخصوص ادامه فعالیت این شرکت در سال آینده گفت: در سال آینده برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت این شرکت داریم و در سال ۹۸ برنامه جذب نیرو خواهیم داشت.

صادقیان افزود: هپکو با پشت سر گذاشتن مشکلات اخیر توانست به چرخه تولید بازگردد. وی در ادامه افزود: هپکو اکنون با ظرفیت ۴۰درصدی فعالیت دارد که وزیر صنعت قول داده‌اند، این ظرفیت را به صددرصد ارتقا دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =