بورس

در ادامه دادوستدهای گروه خودرویی، روز گذشته نیز معاملات این صنعت بورسی رمق چندانی نداشت.

به گزارش «اخبار خودرو»، نمادهای سایپا، سایپا آذین، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، الکتریک‎خودرو شرق، موتورسازان تراکتورسازی ایران، تولیدمحورخودرو، مهرکام‌پارس و کمک‎فنر ایندامین مثبت شدند و در مقابل نمادهای ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، زامیاد، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‎سازی مشهد و نیرو محرکه نیز منفی خوردند. همچنین روز گذشته طی 23هزار و 167 نوبت معاملاتی، 287میلیون و 584هزار سهم به ارزش 49میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار گروه خودرویی تا پایان  دادوستدهای روز گذشته بالغ بر 18هزارو485 میلیارد تومان شد.

روزگار دشوار شرکت «م»

این روزها شرکت «م» که یکی از قطعه‎سازان وابسته به خودروسازان در بورس است، حال و روز خوشی ندارد. این شرکت با توجه به نیاز مبرم به مواداولیه تولید باید هرچه زودتر آن ها را تامین کند. در غیر این صورت، مشکلاتی بسیار جدی این قطعه‎ساز بورسی را تهدید خواهد کرد.

ازسوی دیگر، به‎رغم کاهش نرخ ارز در بازار اما همچنان قطعه‎سازان نیاز مبرم به ارز خود را رفع نکرده‎اند و باید دید چه زمانی این مشکل آن‎ها بر طرف خواهد شد. این در حالی است که محرک افزایش قیمت خودرو که عملی شده نیز نتوانسته خودرویی‎های بورس را تکان اساسی دهد و تنها طی سه‌روز شاهد روند خوبی از آن‌ها بودیم.

کارشناسان در این زمینه معتقدند باتوجه به این‎که آن‎ها زیان‎ده هستند، تا زمانی که فکری برای جبران ضرر و زیان آن‎ها نشود، نمی‎توان چندان به عملکرد مثبت آن‎ها در بورس چشم دوخت. حال باید دید دولت به‌عنوان متولی اصلی این صنعت، در زمینه سیاست‎گذاری و راهبری این صنعت خودرو چه اقداماتی انجام خواهد داد.

بروز مشکل در سایت آی‎تی بورس

روز گذشته قیمت سهم‌ها در بورس و فرابورس ایران عمدتا با کاهش مواجه شد و خودرویی‌ها جزو گروه‌هایی بودند که کاهش قیمت سهام را تجربه کردند. براین اساس، دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۸۰ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۶هزار و ۲۳۵ واحدی رسید. همچنین شاخص‌کل هم‎وزن با افت ۰.۲۵ واحد مواجه شد و تقریبا در تراز روز دوشنبه باقی ماند.

ازسوی‌دیگر، روز سه‎شنبه ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۳۹میلیاردتومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‎به‎دست شدن ۱.۳میلیارد سهم و اوراق مالی بود. در این بازار تعداد معاملات به ۱۱۲هزار و ۵۶۵ نوبت رسید. همچنین روز گذشته در ساعاتی از معاملات، هسته معاملات با مشکل روبه‌رو شد و معامله‌گران قادر به مشاهده صفحاتی در سایت فناوری اطلاعات شرکت بورس نبودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =