بازار خودرو

موج حرکت سینوسی ارز طی 6ماه اخیر و افزایش آن تا مرز 20هزارتومان و سپس کاهش تا مرز10‌هزارتومان باعث شده است شاهد عدم تثبیت وضعیت بازار خودرو باشیم، این بی‌ثباتی و سردرگمی در بازار خودروهای وارداتی دوچندان است‌. 

به گزارش «اخبار خودرو»، از یک طرف فروشندگان تصور می‌کنند طی ماه‌های پایانی سال یا ابتدای سال آینده شاهد اوج‌گیری دوباره قیمت ارز خواهیم بود که افزایش قیمت خودرو را به‌دنبال دارد. از طرف دیگر خریداران با تصور کاهش بیشتر قیمت ارز و رسیدن تا مرز 8هزارتومان از خرید امتناع می‌کنند زیرا معتقد هستند از قیمت‌ خودروها تا حد زیادی کاسته خواهد شد. 

بنابراین در این شرایط، نه فروشندگان تمایلی به فروش دارند و نه خریداران تمایل به خرید. تنها دو دسته از افراد به پای میز معامله می‌آیند؛ افرادی که پول خودرو خود را برای سرمایه‌گذاری یا هزینه‌های دیگر احتیاج دارند یا افرادی که گزینه خوبی برای خرید پیدا کرده‌اند و به‌دنبال ارتقای خودرو خود هستند.

از طرف دیگر این موضوع در مورد خریداران هم صادق است و تنها افرادی اقدام به خرید می‌کنند که خودرو خود را فروخته باشند ‌و این روزها به یک خودرو جدید احتیاج دارند. این وضعیت باعث سردرگمی و رکود شدید در بازار خودرو شده است که تا تثبیت‌نشدن قیمت ارز ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =