کد خبر: 222900
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
موتورهای آستون‌مارتین

کمپانی کاسورت که وظیفه اصلی‌اش افزایش توان خودروهای خارج شده از کارخانه است، به‌تازگی سراغ موتورهای آستون‌مارتین والکری رفته است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این ابرخودرو بریتانیایی پیشرانه‌ای ۱۲سیلندر تنفس طبیعی دارد، اما آنچه این موتور را نسبت به دیگر پیشرانه‌ها متفاوت کرده، پایداری بالا در مدت‌زمان طولانی است.

براساس آزمایشی که کاسورت انجام داده، این موتور می‌تواند در تست‌های سخت ۱۰۰هزارکیلومتر را بدون هیچ مشکلی طی کند. بروس وود در مصاحبه با کاراند درایور گفته بود که درابتدا پیش‌بینی ما ارقامی کمتر بود، چراکه به‌هرحال این پیشرانه اولین تجربه آستون‌مارتین برای تولید موتوری با توان هزار اسب‌بخاری بوده است.

او ادامه داد: «اما در عمل متوجه شدیم که پس‌از انجام تست ۱۰۰هزارکیلومتر هیچ اتفاقی برای موتور نیفتاده و عملا هیچ نیازی به سرویس‌دهی و تعویض سرسیلندر و پیستون برای این موتور نبود.»

این در حالی است که مرسدس‌بنز برای ابرخودرو پروژه یک اعلام کرده بود که موتور این خودرو تا ۵۰هزار کیلومتر تحت‌فشار دوام می‌آورد. گفتنی است که موتور پروژه یک، از فناوری فرمولاوان مرسدس-AMG استفاده می‌کند و به همین خاطر برای رسیدن به توان هزار اسب‌بخاری به‌غیراز توربوشارژ از چند موتوربرقی جداگانه نیز استفاده می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =