کد خبر: 222938
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

درسال‌های اخیر خودروسازان بزرگ دنیا با تولید خودروهای اس‌یووی، کراس‌اوور و پیک‌آپ بازار مناسب و گرمی را برای خود ایجاد کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، تولیدات خودروسازی امروزه براساس خودروهای کوچک شهری است و از تولید خودروهای فول‌سایز بزرگ خودداری می‌شود. یکی از معضلاتی که سبب سوق دادن خودروسازان برای تولید خودروهای کامپکت می‌شود، کاهش مکان پارک و تراکم خودروها در شهر است. کمپانی فورد اخیرا اعلام کرده که درپی ساخت یک وانت کوچک شهری در آینده بسیار نزدیک است. این وانت که برای مصارف شهری طراحی و تولید خواهد شد، با پلت‌فرم فورد فوکوس تولید خواهد شد. آن‌طور که در اخبار منتشر شده است این خودرو به دو پیشرانه 1.5 و 2‌لیتری توربوشارژر مجهز خواهد بود. ظاهرا قرار است این خودرو در بازارهای ایالات‌متحده عرضه شود. نکته قابل‌تامل در این‌جاست طراحی این پیک‌آپ براساس پلت‌فرمی بوده که خودروهای هاچ‌بک و سدان پیش‌تر روی آن تولید شده بود. 
یعنی کمپانی فورد از یک پلت‌فرم سه محصول را روانه بازا می‌کند. متاسفانه صنعت خودرو کشور زمانی که فرصت طراحی پلت‌فرم برای تولید انواع خودرو را داشت، از آن استفاده نکرد. شاید کمپانی فورد با ارائه این محصول نه‌تنها در آمریکا بازار مناسبی را به‌دست آورد، بلکه در بازار جهانی نیز موفق ظاهر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =