کد خبر: 222953
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
دیزل ها

مسئولین سه شهر بزرگ اروپا این اجازه را اخذ کرده‌اند که از ورود خودروهای دیزلی که پیش از سپتامبر ۲۰۱۸ ثبت پلاک شده‌اند، جلوگیری کنند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، قانون جدید اتحادیه اروپا به این سه شهر اجازه می‌دهد که حتی از ورود خودروهایی که از استاندارد یورو۶ نیز تبعیت می‌کنند جلوگیری کنند. تنها روشی که عبور این خودروها را ممکن می‌سازد، رعایت استاندارد یورو 6D TEMP است که محدودیت انتشار ۸۰ میلی‌گرم از نیتروژن اکسید را در هر کیلومتر اعمال می‌کند. 

این در حالی است که نسخه اصلی استاندارد یورو ۶ به خودروهای دیزلی اجازه می‌داد تا ۱۲۰ میلی‌گرم در هر کیلومتر از این ماده منتشر کنند. اما اعمال محدودیت جدید بیشتر به خاطر آزمایش‌هایی بوده است که به‌واسطه استاندارد WLTP و آزمایش‌های آلایندگی در شرایط رانندگی واقعی (RDE) که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، نتایج جدیدی را نشان داد. این آزمایش‌ها نشان دادند که خودروهای جدید به‌طور متوسط ۱۶۸میلی‌گرم نیتروژن اکسید در هر کیلومتر منتشر می‌کنند که این رقم دو برابر استاندارد فعلی است. 

بنابراین اتحادیه اروپا به این سه شهر اجازه داده است که حتی از ورود این خودروها به‌طور کل ممانعت به عمل بیاورند. یکی از مسئولین این اتحادیه گفته است: «کمیسیون‌ها قدرت کافی برای اعمال استاندارد یورو ۶ مطابق با آزمایش آلایندگی در شرایط رانندگی واقعی را ندارند.» 

به نظر می‌رسد که مادرید، پاریس و بروکسل حالا می‌خواهند از هوای شهرشان محافظت کنند. البته به‌طورقطع به دنبال این سه شهر، دیگر شهرهای اروپایی نیز در پی چنین محدودیت‌هایی خواهند رفت. اما به‌طور مشخص آلمان‌ها پیش‌ازاین اعلام کرده بودند که از سال ۲۰۳۰ فروش تمام خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =