کارلوس گون

نیسان اعلام کرده که از کلودین بیچارا دِ اولیویرا در دادگاه برزیل به خاطر پول‌شویی شکایت کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در جدیدترین بخش از پرونده شکایت خودروساز ژاپنی از کارلوس‌گون، آنها به سراغ خواهر او در شهر ریو برزیل رفته‌اند. نیسان اعلام کرده آنها اطلاعاتی در محل زندگی خواهر گون پیداکرده‌اند که نشان می‌دهد کلودین نیز در جرم برادر بزرگ‌تر نقش داشته است. 

گون که خود در برزیل متولدشده به خاطر جرایم مالیاتی از ۱۹نوامبر در زندان به سر می‌برد و در همین زمان نیسان به‌خاطر سوءاستفاده از منابع مالی این شرکت از مدیرعامل سابقش شکایت کرده است.

براساس گزارش‌های به‌دست‌آمده از رسانه‌های ژاپنی، خواهر گون درآمدهای اضافی‌اش را در حساب بانکی خود ذخیره می‌کرده است تا در زمان مقتضی به کارلوس برگرداند.

روزنامه ژاپنی یوموری به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داده است که نیسان از سال ۲۰۰۲ سالانه ۱۰۰هزار دلار به خواهر گون تحت عنوان مشاوره پرداخت می‌کرده است. این در حالی است که طبق شواهد به‌دست‌آمده از آپارتمان اولیویرا او هیچ مشاوره‌ای به خودروساز ژاپنی نداده است.

بنابراین تا اینجای پرونده، می‌توان رای دادگاه علیه گون و خواهرش در پرونده شکایت نیسان را قطعی دانست. اما اینکه پای اولیویرا در پرونده شکایت دولت ژاپن به خاطر جرایم مالیاتی گون نیز بازخواهد شد یا خیر هنوز مشخص نیست و باید منتظر تحقیقات بیشتر باشیم تا ابعاد بیشتری از این پرونده مشخص شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =