کد خبر: 222958
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
مرسدس ایکس‎کلاس  6چرخ

شرکت کارلکس‌دیزاین قصد دارد با همکاری شرکت پیکاپ‎دیزاین اولین نسخه 6چرخ پیکاپ مرسدس ایکس‎کلاس را به تولید برساند.

به گزارش «اخبار خودرو»، پیش‌تر این شرکت با انتشار تصاویری از نسخه مفهومی این خودرو با نام Exy Monster X  عزم خود را برای تولید این غول بی‌شاخ‌ودم جزم کرده بود، اما ظاهرا این شرکت یک قدم بزرگ در راستای تحقق رویای خود برداشته است. 

درحال‎حاضر این پیکاپ شخصی‌سازی‎شده در دنیای واقعی وجود ندارد، اما شرکت پیکاپ‎دیزاین وعده داده است که تمام کیت‌های نصب‌شده روی بدنه این خودرو در هنگام تولید از جنس فیبرکربن خواهند بود.

روی کاپوت یک ورودی هوای بزرگ نصب شده و روی سقف هم یک ردیف چراغ به منظور روشنایی بیشتر طراحی شده است. به منظور اضافه‎شدن یک اکسل به محور عقب، فندرهای عریض‌تر و بزرگ‌تری برای این نسخه ایکس‌کلاس طراحی شده است تا امکان نصب چرخ‌های بزرگ‌تر فراهم شود.

پنل‌های نصب‎شده در کف حوض بار نیز که به منظور حفاظت از این قسمت به هنگام حمل بار طراحی شده‌اند، زردرنگ هستند و با تریم تیره بدنه کاملا همخوانی دارند. اما هیچ جزئیاتی از پیشرانه این خودرو در دست نیست.

مرسدس ایکس‎کلاس استاندارد به یک پیشرانه 3لیتری 6سیلندر توربودیزل مجهز است که قادر به تولید بیشینه قدرت 258 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 550 نیوتون‌متر است. مضاف بر این‌که هیچ جزئیاتی هم از سیستم‌های انتقال قدرت به 6چرخ این خودرو منتشر نشده و هنوز مشخص نیست که این پیکاپ به‌صورت x6  دائمی حرکت می‌کند یا خیر.

شرکت پیکاپ‎دیزاین بیان کرده است برای متوقف کردن این غول 6چرخ، دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی طراحی کرده است، ضمن این‎که سیستم تعلیق انحصاری این شرکت هم باعث کاهش ارتفاع ایکس‎کلاس خواهد شد. به گزارش خودرونویس، نصب وینچ قدرتمند در عقب و جلو باعث می‌شود خیال راننده برای پیمودن مسیرهای بیراهه راحت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =