بورس

روز گذشته طی 21هزار و 429 نوبت معاملاتی، 268میلیون و 349هزار سهم به‌ارزش 42میلیارد و 353میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ‌بر 17هزارو504 میلیاردتومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته گروه خودرویی برای چندمین روز متوالی، روند خوبی را از خود برجای نگذاشت، به‎طوری‎که نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی ازجمله سایپا، ایران‎خودرو، سایپاآذین، پارس‎خودرو، گروه بهمن، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، سرمایه‎گذاری رنا، مهندسی نصیرماشین، آهنگری تراکتورسازی ایران، چرخشگر، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران و مهرکام پارس منفی خوردند و درمقابل نمادهای الکتریک‎خودروشرق، رینگ‎سازی مشهد، رادیاتورایران و بهمن‎دیزل مثبت شدند. همچنین روز گذشته طی 21هزار و 429 نوبت معاملاتی، 268میلیون و 349هزار سهم به‌ارزش 42میلیارد و 353میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ‌بر 17هزارو504 میلیاردتومان شد.

   ادامه روند سینوسی
باتوجه به این‎که همچنان ماراتن افزایش قیمت خودرو ادامه دارد و بازار در بلاتکلیفی به‌سر می‎برد، این امر بر بازار سرمایه نیز اثر گذاشته است و سهم‎های خودرویی روند نزولی درپیش گرفته‎اند. به‌نظر می‎رسد تازمانی‌که ستاد تنظیم بازار به‌عنوان متولی جدید قیمت‎گذاری خودرو، نرخ‎های جدید را به‎صورت رسمی اعلام نکند، همچنان نمادهای خودرویی این روند سینوسی را ادامه خواهند داد و این امر درنهایت به ضرر سهام‎داران خواهد بود.
 
   ناکام اما در کانون توجه
در این میان اما برخی کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند گروه خودرویی به‎رغم روند نزولی به سه دلیل موردتوجه سهامداران و فعالان بازار سرمایه قرار دارد. نخست این‎که گرچه این گروه از منظر بنیادی حرفی برای گفتن ندارد اما بیشتر در معرض فشار فروشندگان قرار دارد. دوم آن‎که صرفا به‌دلیل انتظار برای انتشار اخباری مبتنی‌بر افزایش نرخ خودرو مورد توجه واقع می‎شود.  سومین علت این‎ است چون گروه خودرویی به دلیل نقدشوندگی بالا توجه نوسان‎گیران را به خود جلب کرده است، کسب بازدهی‎های 5 تا 10درصدی برخی را به خرید این‎گونه سهم‎ها در بازار اصلاحی تشویق می‎کند.

   افت شاخص کل هم‌وزن هم‌جهت با شاخص نقدی
روز گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۷۷۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۱هزار و ۷۰۷ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن، هم‌جهت با شاخص نقدی و قیمتی ۳۱۸ واحد پایین رفت و در تراز ۲۷هزار و ۳۳۳ واحد نشست. ازسوی‌دیگر، ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۰۴میلیاردتومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن ۱.۵میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =