کد خبر: 222986
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
انبار قطعات یدکی خودرو

مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده قطعات یدکی خودرو با اشاره به اینکه خودروسازان مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت نمی‌کنند، گفت: این شرکت امروز به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از فارس،علیرضا شاملو مدیرعامل شرکت طراحی و تولید قطعات مهندسی شهاب شمس گفت: این شرکت  تولید کننده قطعات یدکی خودرو امروز به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد. 

وی گفت: با افزایش قیمت ارز مشکلات زیادی برای این شرکت به وجود آمد و ارزش نقدینگی شرکت به یک سوم کاهش یافت و این موضوع به تدریج موضوعات دیگری را برای شرکت ایجاد کرد، تا جایی که امروز شرکت به طور کامل تعطیل شد. 

شاملو با بیان اینکه در ابتدای امسال در این شرکت حدود 600 نفر مشغول به فعالیت بودند، بیان داشت: طی چند ماه گذشته به دلیل مشکلات مالی نیروهای  این شرکت تعدیل شد و امروز رسما از 260 کارگر دیگر خداحافظی شد. 

وی بیان داشت: خودروسازان مطالبات معوق قطعه سازان را پرداخت نمی‌کنند و در حال حاضر کارگران این شرکت 4 ماه حقوق خود را به دلیل عدم وجود نقدینگی دریافت نکرده‌اند. 

شاملو با بیان اینکه این شرکت سابقه 25 ساله در تولید قطعات خودرو داشت، گفت: شرکت شهاب شمس قطعات خودرو مورد نیاز خودروسازان کشور را تامین می‌کرد. 

وی با بیان اینکه ریشه مشکلات شرکت عدم وجود نقدینگی است، گفت: پیرو آن امکان تامین مواد اولیه را هم وجود نداشت. 

وی با بیان اینکه شرکت سازه گستر (زیر مجموعه شرکت ساپیا) بیش از 7 ماه است که مطالبات معوق شرکت را پرداخت نکرده است، گفت: اگر این شرکت 5 میلیارد تومان مطالبات معوق ما را پرداخت می‌کرد، می‌توانستیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی بیان داشت: همچنین 5 میلیارد تومان دیگر مطالبه معوق از یکی از شرکت‌های زیر مجموعه یکی از خودروسازان بزرگ داریم که امیدواریم با در صورت دریافت آن حقوق معوق کارگران را پرداخت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =