بورس

 روز گذشته گروه خودرویی برخلاف روند کلی بازار سرمایه، بسیار مثبت عمل کرد، به‎طوری‎که نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی ازجمله سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، پارس‎خودرو، گروه بهمن، موتورسازان تراکتورسازی ایران، گروه بهمن، پارس‎خودرو، رینگ‎سازی مشهد، قطعات اتومبیل ایران، الکتریک‎خودرو شرق، نیرو محرکه و مهرکام پارس مثبت خوردند .

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته گروه خودرویی برخلاف روند کلی بازار سرمایه، بسیار مثبت عمل کرد، به‎طوری‎که نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی ازجمله سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، پارس‎خودرو، گروه بهمن، موتورسازان تراکتورسازی ایران، گروه بهمن، پارس‎خودرو، رینگ‎سازی مشهد، قطعات اتومبیل ایران، الکتریک‎خودرو شرق، نیرو محرکه و مهرکام پارس مثبت خوردند و در مقابل تنها نمادهای سایپا آذین، لنت‌ترمز ایران، فنرسازی زر و سازه‎پویش منفی شدند. همچنین روز گذشته طی 27هزارو274 نوبت معاملاتی، 372میلیون سهم به ارزش 60میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 18هزارو102میلیاردتومان بالغ شد.

  اخباری که ورق را به‌نفع خودرویی‎ها برگرداند
روز گذشته در این رسانه نقل‌قولی از هاشم یکه‎زارع، مدیرعامل ایران‎خودرو مبنی‌بر وعده انتشار فهرست کامل اسامی اعضای هیات‎مدیره شرکت‎های اقماری ایران‎خودرو منتشر شد. این وعده همان دیروز محقق شد و اسامی مربوطه روی سایت ایران‎خودرو قرار گرفت و تاثیر بسیار خوبی بر عملکرد ایران‎خودرو و سایر شرکت‎های خودرویی در بازار سهام گذاشت. این درحالی‎ است که کلیت بازار سرمایه دیروز بسیار بد بود اما خودرویی‎ها عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند. همچنین  انتشار این خبر که براساس توافق سازمان حمایت با خودروسازان و قطعه‌سازها برای تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو، مقرر شد قیمت خودروها به‌‎طور میانگین حدود ۷۰درصد افزایش یابد و به احتمال زیاد فهرست قیمت‌ها نیز طی این هفته یا  هفته آتی توسط ستاد تنظیم بازار اعلام و ابلاغ خواهد شد و این موضوع دومین عاملی بود که خودرویی‎ها را با افزایش قیمت خوبی روبه‌رو کرد.

  جلوگیری دو نماد بزرگ خودرویی از افت بیشتر شاخص کل
روز گذشته خودرویی‌ها تاثیرات مثبتی بر شاخص کل بورس داشتند، به‎طوری‎که دو نماد سایپا و ایران‎خودرو هریک به ترتیب ۵۵ و ۴۲ واحد به افزایش شاخص بازار سرمایه کمک کرد. این در حالی است که روز گذشته  شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۵۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۵۹هزار و ۷۴۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‎وزن با ۱۵۴ واحد کاهش تا رقم ۲۷هزار و ۱۷۹ واحدی پایین رفت. ازسوی‌دیگر، ارزش معاملات بورس تهران دیروز به رقم ۴۶۱میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن ۱.۶میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار رقم ۱۲۷هزار و ۷۸۷ را تجربه کرد. آیفکس نیز با ۱۶واحد کاهش مواجه شد و به رقم ۱۸۰۹‌واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز رقم ۴۷۹میلیارد را تجربه کرد و حجم دادوستدها به عدد ۹۹۵میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهره براتی FR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    خودرویی ها و هر سازمان دیگه نمیتونن این افزایش قیمت رو ب تاریخ تحویل گذشته ها اعماال کنن بر اساس بند ۴ قانون حمایت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =