هایما‌فامیلی M5

گروه صنعتی ایران‌خودرو دی‌ماه سال گذشته با برگزاری کلینیک تخصصی در سالن ساپکو از عرضه دو محصول جدید به بازار خبر داد اما باتوجه به شرایط پیش‌آمده و سیاست‌های کلی این خودروساز، تاکنون خبری از معرفی و عرضه آن‌ها نشده است.

 به گزارش «اخبار خودرو»،  در این کلینیک، دو خودرو سدان از برند هایما با نام‌های فامیلی «M5» و«M8» به نمایش درآمد که هدف از برگزاری این کلینیک، مقایسه آن‌ها با سایر گزینه‌های موجود در بازار بود. 
حال نکته قابل‌توجه این‌جاست که پس از گذشت یکسال از این اتفاق، عکس‌هایی از نمونه کوچک‌تر سدان هایما یعنی مدل «فامیلی M5» با پوشش استتاری در فضای مجازی منتشر شده که احتمال می‌رود این خودرو یک قدم به عرضه نزدیک‌تر شده است. همچنین تصاویری از این خودرو با پلاک گذرموقت توسط مخاطبان روزنامه‌ «دنیای‌خودرو» ارسال شده است که نشان می‌دهد «فامیلی M5» درحال گذراندن مراحل تست‌های فنی در خیابان‌هاست. 
سال گذشته در حاشیه برگزاری دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در شهرآفتاب، این خودرو با پلاک گذرموقت در مجموعه شهرآفتاب نیز رویت شد اما ظاهرا مدیران ارشد ایران‌خودرو در آن زمان تصمیمی برای به نمایش درآوردن آن در نمایشگاه نداشتند، البته سال گذشته هایما به‌صورت مستقل در غرفه‌ای مجزا، محصولات خود را به نمایش درآورد. 
حال باتوجه به تصاویر منتشرشده پیش‌بینی می‌شود به‌زودی شاهد عرضه این سدان سایزمتوسط شهری ازسوی ایران‌خودرو باشیم. گروه صنعتی ایران‌خودرو درنظر دارد حضور قدرتمندی در سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران که قرار است در دی‌ماه برگزار شود، داشته باشد. هرچند احتمال دارد برای نخستین‌بار از این محصول جدید خود پرده‌برداری و آن‌را به‌صورت رسمی به بازار معرفی کند. 
از آن‌جاکه ایران‌خودرو پس از عرضه موفق هایما «S7» و «S7» توربو نسخه کوچک‌تر کراس‌اوورهای این برند چینی یعنی «S5توربو» را به بازار عرضه کرد، می‌توان گفت این برند باتوجه به استقبال خوب خریداران، توانسته است جایگاه مناسبی را در بازار ایران برای خود به‌دست آورد. ازهمین‌رو با آغاز عرضه سدان «فامیلیM5» باید گفت این محصول می‌تواند فضای رقابتی با سایر همتایان چینی را داغ‌تر کند و به گزینه‌ای مناسب در بازار تبدیل شود.
هایما در سال 2003 با بهره‌گیری از پلت‌فرم مزدا323 توانست نخستین سدان خود را با نام «فامیلی» به بازار چین معرفی کند. نسل دوم این خودرو پس از چهار سال تولید در سال 2007 معرفی شد و تا سال 2013 روی خط‌تولید این خودروساز قرار داشت. همچنین در این مدت یک‌بار دستخوش تغییر قرار گرفت و با فیس‌لیفت جزئی روانه بازار شد. اما نسل سوم آن با زبان طراحی جدید و امکانات رفاهی بیشتر در سال 2013 به بازار عرضه و سرانجام یک‌سال بعد فیس‌لیفت این خودرو با نام  «فامیلیM5»  معرفی شد.
حال تصاویر منتشرشده با پوشش استتاری و پلاک گذرموقت این خودرو نشان می‌دهند ایران‌خودرو قصد دارد نمونه فیس‌لیفت شده این خودرو را به بازار ایران عرضه کند. از طرفی احتمال دارد نسل جدید این خودرو که به‌تازگی با نام F5 به بازار عرضه شده است، گزینه احتمالی ایران‌خودرو برای بازار ایران باشد. 
هایما برای این سدان متوسط شهری پیشرانه‌های متفاوتی را درنظر گرفته است. درحال‌حاضر پیشرانه جدید 1.6‌لیتری تنفس طبیعی با توان تولید 123اسب‌بخار و 151نیوتون‌مترگشتاور، روی این خودرو نصب شده است. همچنین باتوجه به حضور هایما در نمایشگاه خودرو پکن2018 و معرفی پیشرانه‌های جدید، باید گفت امکان سفارش نمونه‌های دیگر برای این خــــــودرو نیز وجود دارد. 
به‌عنوان مثال پیشرانه 1.2‌لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ از دیگر گزینه‌های قابل‌انتخاب برای این خودرو است. اما از آن‌جاکه سال گذشته ایران‌خودرو هایما  «فامیلیM5» را با پیشرانه 1.5لیتری توربوشارژر به کلینیک خودرو خود آورده بود، احتمال عرضه آن با پیشرانه یادشده بیـــش‌ازپیش است.
این موتور 1.5‌توربو توانایی تولید 161اسب‌بخار و 223نیوتون‌متر گشتاور را دارد و به کمک جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک، این نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تحلیگر IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    واقعاً شرکتهای ایران خودرو و یا سایپا و .... خودرو ساز هستند یا مونتاژ کار ، اگر قراره مونتاژ بشه چرا خودرو های با کیفیت روز دنیا مثل تویوتا ، فولکس ، هیوندای ، کیا و .... را که تعداد بسیاری از آنها قیمت مناسبی هم دارند تولید نمی کنند کارگران و کارمندان زحمت کش این شرکتها با مونتاژ خودروهای ایمن ، نه تنها بیکار نمی شوند بلکه ازدانش روز دنیا در زمینه خودرو سازی نیز بهره مند می شوند ، جان مردم ایران بسیار ارزشمند می باشد ، بیشتر شرکتهای خودرو ساز چینی که اکثراً تازه تاسیس هم می باشند در کشور خودشان با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر فروش اندکی دارند ولی در ایران با یک دهم جمعیت آنها فروش بیشتری دارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =