بورس

  روز گذشته گروه خودرویی روند سینوسی خود را ادامه داد و در حالی‌که کلیت بازار منفی بود این صنعت بورسی نیز منفی شد، به‌طوری‌که نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی همچون سایپا، سایپا آذین، ایران‌خودرو، زامیاد، صنایع ریخته‌گری ایران و الکتریک‌خودروشرق قرمزپوش شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته گروه خودرویی روند سینوسی خود را ادامه داد و در حالی‌که کلیت بازار منفی بود این صنعت بورسی نیز منفی شد، به‌طوری‌که نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی همچون سایپا، سایپا آذین، ایران‌خودرو، زامیاد، صنایع ریخته‌گری ایران و الکتریک‌خودروشرق قرمزپوش شدندو درمقابل نیز تنها نماد ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز مثبت شد.  روز گذشته به‌روال کل ایام این هفته گروه خودرویی طی 16هزارو 390 نوبت معاملاتی 207 میلیون  و 390 هزار سهم به ارزش 29 میلیارد و 295 میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی بالغ‌بر 17هزارو 439 میلیاردتومان شد.

  بازی سازمان حمایت با سهام خودرویی‌ها
به‌رغم اینکه خبر افزایش 70درصدی قیمت خودرو روز دوشنبه منتشر شد اما همچنان این خبر قطعی نیست و مسئولان سازمان حمایت نیز اعلام کردند این افزایش قیمت هنور نهایی نشده است، به‌همین‌دلیل خودرویی‌ها دیروز روند منفی را پشت‌سرگذاشتند. این در حالی است که مسئولان باید یک‌بار برای همیشه تصمیم نهایی را برای اعلام افزایش قیمت خودرو بگیرند و بعد از آن خبر را رسانه‌ای کنند، چراکه اگر روند فعلی ادامه یابد و تایید و تکذیب‌ها  ادامه پیدا کنند، در این بین تنها سهامداران شرکت‌های گروه خودرویی ضرر هنگفتی را متحمل خواهند شد. حال باید دید در ادامه کلاف پیچیده تعیین‌قیمت خودرو، چه اتفاقاتی روی خواهد داد. براساس این گزارش، روز گذشته شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۰۳واحد افت کرد و به رقم ۱۵۹هزار و ۱۴۶واحدی رسید. همچنین شاخص‌کل هم‌وزن با ۲۱۶ واحد افت تا رقم ۲۶هزارو۹۶۲ پایین رفت. ازسوی‌دیگر ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۱۶‌میلیاردتومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن یک‌میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به ۹۲هزار و ۶۵۶ نوبت رسید. همچنین آیفکس نیز با ۱.۰۹واحد کاهش رقم ۱۸۰۸.۶۱ را تجربه کرد ارزش معاملات فرابورس ایران هم به رقم ۴۴۳میلیاردتومان رسید و حجم معاملات عدد ۶۸۲میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار به عدد ۱۲۳هزار و ۶۴۳ رسید. 

  گزارش‌های 9‌ماهه؛ نقطه پایان ابهامات
به‌دنبال انتشار گزارش‌های ماهانه و ۹‌ماهه شرکت‌ها در هفته آینده موجبات افزایش گرایش سرمایه‌گذاران به تزریق سرمایه نیز فراهم می‌شود و این امر تقویت بازار سرمایه را به‌همراه خواهد داشت اما درغیراین‌صورت تا زمان برطرف نشدن این ابهامات، وضعیت فعلی تا چندماه آینده نیز ادامه خواهد یافت. این در حالی است که اگر چنین ابهاماتی رفع شود، شاید در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده بازار ‌سرمایه نیز روند روبه‌رشدی را درپیش بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =