کد خبر: 223058
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷
آلودگی هوا

هفته گذشته اتحادیه اروپا به این توافق رسید که برای کاهش آلاینده‌های کربنی به میزان ۳۷.۵‌درصد طی دهه آینده از گازهای خارج‌شده از اگزوز خودروها شروع کند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، ۲۸کشور این اتحادیه به توافق رسیدند که برای کاهش ۴۰درصدی میزان کربن‌دی‌اکسید خودروها تا سال ۲۰۳۰ چه اقداماتی را انجام دهند. 

در آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو اروپا به ارزش ۴۲۸ میلیارد‌یورو (۴۸۰ میلیون دلار) قرار است محدودیت‌های سنگینی برای آلایندگی خودروها و تولید بیشتر خودروهای الکتریکی اعمال شود.

با توجه به اینکه اجرایی کردن موارد متعهدشده به صنعت اصلی این کشور فشار وارد می‌کند و احتمالا هزینه‌های کارگری را در این کشور بالا خواهد برد، بنابراین فعلا مسئولین دولت فدرال آلمان نسبت به این محدودیت‌ها روی خوشی نشان نداده‌اند. 

هدف‌گذاری اصلی پس از ۹‌ساعت جلسه فشرده به‌دست‌آمده و طبق آن آلایندگی خودروهای سواری تا سال ۲۰۳۰ نسبت به شرایط سال ۲۰۲۱ باید ۳۷.۵درصد بهتر شود، در مورد ون‌ها نیز این اتفاق باید با تغییرات ۳۱ درصدی انجام شود. همچنین قرار است یک هدف‌گذاری میان‌مدت برای محصولات آلمانی درنظر گرفته شود که تا سال ۲۰۲۵ نسبت به حال حاضر بهبود ۱۵‌درصدی را نشان دهند.

الیزابت کیستینگر، وزیر پایداری اتریش و نماینده این کشور در اتحادیه اروپا گفت: «این تصمیم، نشان مهمی از تلاش ما برای جلوگیری از تغییرات آب‌وهوایی است».  

اما این درحالی است که اظهارنظرهای ضدونقیضی از زمان تصویب این قوانین از سوی مقامات و مراجع مختلف منتشرشده است.

هرچند بسیاری از سطح الزام‌آور بودن و همچنین سرعت این اقدامات ناراضی هستند و بر این باورند که اتحادیه اروپا برای کاهش چشمگیر آلاینده‌های کربنی خود و قطع وابستگی نفتی‌اش به کشورهای دیگر باید اقدامات‌ جدی‌تری را در دستور کار قرار دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =