باتری خودرو

باتوجه به پایین آمدن قیمت سرب، با کاهش نرخ باتری نیز مواجه بوده‌ایم، به‌عنوان مثال کارخانه اوربیتال 2200 تومان در آمپر کاهش قیمت داشته و کارخانجات دیگر نیز وضعیت مشابهی به لحاظ این کاهش نرخ دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»، گاهی اوقات باتری خودروها سرقت می‌شوند و افراد تا زمان خرید باتری نو، باتری فرسوده‌ای در اختیار ندارند و هم‌اکنون نیز روال و نرخ مشخصی برای خرید باتری در اینگونه موارد نیست. در همین رابطه تقی علی‌اکبری، معاون اتحادیه باتری‌سازان به بیان راهکارهای این موضوع پرداخته است.

 درحال‌حاضر تکلیف قیمت خرید باتری نو، بدون تحویل باتری فرسوده مشخص نیست، در این رابطه اتحادیه چه راهکاری اندیشیده است؟

درهمین‌راستا مکاتباتی را با کارخانه صباباتری انجام داده‌ایم و قرار است جلسه مشترکی با کارشناسان و هیات‌مدیره اتحادیه باتری‌سازان کشور برگزار شود تا به نرخ و رویه‌ای منطقی دست یابیم. بر این اساس نرخ‌ها و شیوه تعیین‌شده، جهت اعمال به واحدهای صنفی ابلاغ خواهند شد.

زیرا درحال‌حاضر مشخص نیست شخصی که باتری فرسوده در اختیار ندارد، برای خرید باتری باید چه مبلغی بپردازد و آیا در قبال دریافت باتری فرسوده، مبلغی برای فروش باتری نو دریافت می‌شود یا خیر؟

در این خصوص، هماهنگی با تمام کارخانجات انجام خواهد شد اما از آنجا که صباباتری بزرگ‌ترین کارخانه تولید باتری کشور است، هماهنگی با صباباتری برای هماهنگی با سایر کارخانجات حائزاهمیت بسیار است.

 آیا قیمت باتری در بازار نزولی بوده است؟

باتوجه به پایین آمدن قیمت سرب، با کاهش نرخ باتری نیز مواجه بوده‌ایم، به‌عنوان مثال کارخانه اوربیتال 2200 تومان در آمپر کاهش قیمت داشته و کارخانجات دیگر نیز وضعیت مشابهی به لحاظ این کاهش نرخ دارند.درحال‌حاضر به‌تبع کاهش نرخ ارز، قیمت سرب و باتری نیز پایین آمده است.

در کشور ما قیمت‌ها مثل تبی هستند که یک‌باره به 40درجه می‌رسد، بعد رفته‌رفته و درجه‌به‌درجه کاسته شده و به‌حالت عادی می‌رسد. نرخ ارز و کالاهای مرتبط ازجمله باتری نیز یک‌باره گران شد و به مرور درحال کاهش است.

 وضعیت باتری‌های تقلبی موجود در بازار چگونه است؟

باتری تقلبی در بازار به وفور یافت می‌شود زیرا کنترل مناسبی در مجرای قانونی واردات وجود ندارد. هر حوزه‌ای کارشناس خود را دارد بنابراین مقرر شد در بدو ورود آن به کشور، کارشناسان اتحادیه در مورد کیفیت برند باتری واردشده، قیمت ارزی و ریالی و کارکرد را اعلام کنند اما متاسفانه این رویه انجام نمی‌شود و هر کسی تعدادی باتری بی‌کیفیت را به‌صورت قاچاق یا عادی و قانونی وارد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =