کد خبر: 223144
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

در سال‌های اخیر خودروهای جدیدی از طریق واردات و یا تولید و مونتاژ به بازار راه پیدا کردند. اغلب آن‌ها بعد از اتمام دوره گارانتی دیگر به نمایندگی مراجعه نمی‌کنند و به تعمیرگاه‌های سطح شهر تمایل دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»، تعمیر خودرو یکی از مباحث بسیار مهم وابسته به صنعت خودرو است و گاهی   برای مالک بزرگ‌ترین چالش محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر خودروهای جدیدی از طریق واردات و یا تولید و مونتاژ به بازار راه پیدا کردند. اغلب آن‌ها بعد از اتمام دوره گارانتی دیگر به نمایندگی مراجعه نمی‌کنند و به تعمیرگاه‌های سطح شهر تمایل دارند. اما سوال این است که آیا تعمیرکاران متفرقه دانش و توانایی لازم برای تعمیر این خودروهای جدید را دارند؟ برخی از تعمیرکاران با دوضعف جدی در روند کاری خود مواجه هستند: اولی نبود ابزارهای دقیق اندازه‌گیری یا دستگاه‌های عیب‌یاب است که عمدتا دانش کارکردن با آن را هم ندارند. دومی دانش تعمیراتی آن‌هاست که باتوجه به پیشرفت خودروها، ارتقا نیافته و اغلب براساس تجربه‌ای است که از تعمیر خودروهای قدیمی داشته‌اند. این دو عامل در زمان تعمیر خودرو سبب می‌شود که نه‌تنها مشکل به درستی رفع نشود، بلکه حتی گاهی نیز سبب بروز مشکلات دیگر هم شود. 
برای حل این معضل باید تعمیرکاران را براساس داشتن تخصص، تفکیک کرده و دانش تعمیراتی آن‌ها را ارتقا داد. اغلب شرکت‌ها و کمپانی‌های خودروساز تمایلی به در دسترس قرار دادن دانش تعمیراتی جدید محصولاتشان برای تعمیرکاران متفرقه ندارند. این عامل می‌تواند منجربه زیرسوال رفتن کیفیت خودرو و برند مربوطه در بازار شود. شاید بهتر باشد متولیان امر برای حل این مشکلات اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی استاندارد جهت ارتقای دانش و تجربه فنی تعمیرکاران کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =