کد خبر: 223162
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
فیس‏ لیفت دنا

چندی پیش حسین سلیمانی یکی از طراحان فعال در زمینه خودرو که دراین کارگاه شرکت کرده بود، تصویر دیجیتالی از فیس‏ لیفت دنا راکه در آن کارگاه انجام داده بود، به اشتراک گذاشت.

به گزارش «اخبار خودرو»،در سال 94 همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو تهران، طراح مشهور مک‏لارن F1، پیتر استیونس به این نمایشگاه آمد و کارگاه آموزشی طراحی در دو روز برای دانشجویان و علاقه‏مندان برگزار شد. 
هدف از برگزاری آن، این بود که شرکت‏کنندگان با انتخاب یکی از محصولات داخلی موجود در نمایشگاه خودرو، فیس‏لیفتی را انجام دهند تا تجربه ‏ای برای افراد حاضر در نمایشگاه باشد. استیونس، خودرو دنا را انتخاب کرد و کارهایی روی آن انجام شد. چندی پیش حسین سلیمانی یکی از طراحان فعال در زمینه خودرو که دراین کارگاه شرکت کرده بود، تصویر دیجیتالی از فیس ‏لیفت دنا راکه در آن کارگاه انجام داده بود، به اشتراک گذاشت. همین اقدام بهانه‏ای شد تا برخی رسانه‏ های خودرویی به آن بپردازند. در آن زمان قرار بود مدلی از این تصویر دیجیتالی توسط یکی از دانشگاه ‏ها ساخته شود. 
هرچند تیم ‏ها و طراحان مختلفی در این کارگاه شرکت کرده بودند اما طرح‏های آن‏ها در مرحله اسکچ ماند و تنها طرحی که تصویر دیجتالی از آن ساخته شد، فیس ‏لیفت توسط دنا توسط سلیمانی بود. مهم‏ترین تغییراتی که در ظاهر خودرو توسط این طراح خلاق ایجاد شد شامل سپر، چراغ، کاپوت و جلوپنچره بود. به‏نظر او این امکان وجود داشت که از دنا طرح‏های به ‏روزتر و بهتری به بازار عرضه شود اما متاسفانه صنعت خودرو توجه خاصی به کارها و توانایی این افراد ندارد و اغلب به‏دلیل محدودیت‏هایی که وجود دارد، توان ارائه طرح‏های بهتر را ندارند. اگر قرار است تحولی در صنعت خودرو ایجاد شود، شاید بهتر باشد در گام نخست از استعداد این طراحان استفاده شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    0 0
    هر کی یه لپتاپ داره میشینه یه تری دی مکس کرک شده نصب میکنه و ماشین طراحی میکنه که بندازه به ایران خودرو... خوب حق داره قبول نکنه...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =