خودروهای وارداتی

چنانچه روند کاهش قیمت ارز در یک ماه آینده ادامه یابد یا قیمت‌ها در سطح فعلی  ثابت بماند، شاهد عرضه حجم نسبتا بالایی از خودروهای وارداتی به بازار خواهیم بود که دلالان خرد یا سرمایه‌گذاران در چند ماه گذشته به‌منظور کسب سود خریداری کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، چنانچه روند کاهش قیمت ارز در یک ماه آینده ادامه یابد یا قیمت‌ها در سطح فعلی  ثابت بماند، شاهد عرضه حجم نسبتا بالایی از خودروهای وارداتی به بازار خواهیم بود که دلالان خرد یا سرمایه‌گذاران در چند ماه گذشته به‌منظور کسب سود خریداری کرده‌اند. حجم بیشتر این خودروها در زمستان سال گذشته  و بهار و تابستان سال جاری، زمانی که قیمت ارز در محدوده حداکثر  ٧٠٠٠تومان بود، خریداری یا انبار شده و بخشی از آن‌ها در زمان اوج قیمت‌ها به بازار عرضه شده است.  حال با کاهش  قیمت ارز به محدوده ١٠ الی ١١هزارتومان شاهد این هستیم که دلالان  خرد و همچنین سرمایه‌گذاران به‌دنبال فروش خودروهای خود هستند، زیرا این احتمال را می‌دهند که قیمت‌ها در سطح کنونی تثبیت شود. 
البته هیچ کدام ازاین پیش‌بینی‌ها نمی‌تواند کاملا دقیق باشد و باید سطح واقعی قیمت‌ها را در بهار سال آینده جست‌وجو کرد  زیرا تا تصویب‌نشدن بودجه دولت در سال ١٣٩٨ وضعیت واردات خودرو در بودجه  سال آینده و همچنین تعیین تکلیف  خودروهای مانده در گمرک، نمی‌توان پیش‌بینی  دقیقی از وضعیت بازار خودروهای وارداتی داشت. چنانچه خودروهای مانده در گمرک در ماهای پایانی سال ترخیص شود و قیمت ارز افزایش نیابد، قطعا شاهد تعدیل قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی خواهیم بود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    1 0
    قطعا با این افکار عالمانه مسولین همه مشکلات مرتفع خواهد شد کجای دنیا چنین سیاستمدارانی داریم اینان حتی برای فرانسه نسخه می پیچند خوش بحال ما ایرانیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =