کد خبر: 223200
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
تندر90 E2

شرکت خودروسازی سایپا در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «پیش‌فروش‌های دردسرساز خودروسازان/هشدارهایی که جدی گرفته نشد» جوابیه ای به شرح زیر ارسال کرد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از مهر، شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد: بعد از اعلام خروج یک طرفه  آمریکا از برجام در تاریخ 18 اردیبهشت، هیچ خودرویی از گروه رنو توسط گروه سایپا پیش فروش نشد وتعهدات موجود مربوط به قبل از این دوره است.

شرکت خودروسازی سایپا در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «پیش‌فروش‌های دردسرساز خودروسازان/هشدارهایی که جدی گرفته نشد» جوابیه ای به شرح زیر ارسال کرد.


با سلام و احترام 

با عنایت به مطلبی تحت عنوان «پیش‌فروش‌های دردسرساز خودروسازان/هشدارهایی که جدی گرفته نشد» که در خروجی آن خبرگزاری درمورخ ۲ دی ماه سال جاری قرار گرفته است، موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارسال می شود که خواهشمند است در همان ستون منتشر شود.

۱-  در بخشی از مطلب منتشر شده اشاره شده است  که شرکت رنو هشدارهایی در خصوص تهیه و تامین قطعات مورد نیاز در دور جدید تحریم ها و قبل از انجام پیش فروش به طرف ایرانی داده است در حالیکه  شرکت پارس خودرو  این موضوع را قویا تکذیب کرده و از آن رسانه انتظار دارد اسناد مستند مربوط به این ادعا را منتشر کند.

۲-  در بخشی از مطلب به عدم توجه و هماهنگی مدیران سابق سایپا با رنو پارس در موضوع پیش فروش بیش از ظرفیت محصولات رنو اشاره شده است. این در حالی است که بعد از اعلام خروج یک طرفه  آمریکا از برجام در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه، هیچ خودرویی از گروه رنو دیگری توسط گروه سایپا پیش فروش نشده و تعهدات موجود مربوط به دوران قبل از اعلام خروج آمریکا از برجام و حتی ماه ها قبل از اعمال تحریم های صنعت خودرو است.

۳-  کارلوس گون مدیرعامل وقت گروه رنو- نیسان در ۲۵ خرداد ماه طی گفت و گویی با خبرگزاری رسمی فرانسه در مجمع سالیانه این شرکت درباره برنامه‌ این شرکت در ایران در شرایط خروج آمریکا از برجام اعلام کرده «این شرکت(رنو)با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های این کشور، از ایران خارج نخواهد شد و رنو برای در امان ماندن از ریسک مجازات آمریکایی (بابت ماندن در ایران و نقض تحریم ها) اقداماتی انجام خواهد داد».(روزنامه دنیای اقتصاد مورخ ۲۷/۳/۱۳۹۷) این در حالیست که  گروه خودروسازی سایپا به گفته مدیرعامل وقت رنو- نیسان استناد نکرده و از مدت ها قبل هیچ محصولی با برند رنو پیش فروش نکرده است.

۴- در جای دیگری از مطلب فوق به دریافت ما به التفاوت قیمت محصولات و تکمیل وجه مشتریان و عدم تحویل خودرو اشاره شده است. در حالی که معاونت فروش گروه با ارسال پیامک به خریدارانی که تکمیل وجه انجام داده اند، ضمن اطلاع رسانی، اعلام داشته همه تکمیل وجه شدگان محصولات رنو در نوبت دریافت خودرو قرار دارند و تا زمان تحویل خودرو علاوه بر دریافت سود مشارکت، جریمه دیرکرد نیز از شرکت خودروساز دریافت خواهند کرد.

۵- این شرکت مجددا اعلام می دارد تمام برنامه های فروش و پیش فروش محصولات خانواده رنو بر اساس برنامه توافق شده تولید در سال جاری بین طرفین ایرانی و فرانسوای بوده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم فاتح GB ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    سلام.من قبله ارزانی خودرو ماشین پرایدمو فروختم در ضمن در اژانس کار میکردم وخانمم ام اس داره شب در میان امپول میزنه.میخواستم ازتون خواهش کنم التماستون کنم به پاتون میفتم قیمتها رو درست کنــید خواهشا
  • ... IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    شما بی برنامه ترین شرکت خودروسازی هستید 48000پیش فروش کردید و میگویید قطعه نداریم مگه مردم مسخره شما هستن شرکت رنو در آبان 97همکاری خود را با شما قطع کرده است و تمام تعهدات پیشین خود را انجام داده است و ابمیل شرکت رنو به شرکت سایپا در همه جا دیده شده است و مستند است.این شما هستید که مردم را گول میزنید آگاه باشید که ماشین هایمان را از شما میگیریم
  • مجتبی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    شما که میگی از اردیبهشت تحریم شدی .دمت گرم.پس تا قبل اون چکاره بودین؟کجا بودین؟چرا قطعه وارد نکردین؟پس خربزه خوردین پاش واستین...ضمنا ساندرو دیگه فروش نداشتین برلیانس که مرداد و تیر ثبتنام کردین.چرا این ماشینهای برلیانس رو نمیدین؟؟؟عجب ....هایی هستین شما بابا
  • عباس رجبی پور IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    باسلام. الان مامتوجه نشدیم.چی شد.رفتم سکه فروختم بقران.دونه ۱وپونصد.۱۰تا.یک ماشین شراکتی هم توارزونی.سهمموگرفتم.تاتقریبا.الان یک سال هم صبرکردیم.چراروزاول اینجوری نگفتن.صدجاهم زنگ زدیم ونامه دادیم.شانس مایاخرابه.این همه گرفتن ۱۰تا۱۰۰تا.عزیزان.من فقط یکدونه میخوام.بدین برم بکار.وزندگیم.برسم.کاش همون موقع یک دسته دومی میگرفتم میرفتم.دنبال.کارم.سکته کردیم.بقران.
  • مالباخته IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    واقعا، چه رویی دارن این سایپایی ها،فروردین ماه بر چه اساسی پیش فروش خانواده رنو گذاشتن؟ درست چند روز قبل از ۱۸ اردیبهشت۹۷، چندین هزار تعهد ایجاد کرده اند،خودرو های رنو ساندرو که کارتکسی و خارج از نوبت دربازار آزاد فروخته میشوند،یا شبانه به استانهای جنوبی کشور منتقل میشوند ،آیا جزو تعهدات شان به مردم نیستند؟ تا نباشد چیزکی ،مردم نگویند چیزها
  • مالباخته سایپا FR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    سایپا متاسفانه صداقت را فدای سود کرده. من آذر 96 ثبت نام کردم و کل پول قطعات خارجی را به حساب سایپا واریز کردم از ثبت نام من تا اعلام تحریم 5 ماه، و تا اعمال تحریم خودرو 8 ماه زمان داشته. حتما با پول من قطعه خریده و با قیمت آزاد به دلال و نمایندگی فروخته. و الان ظالمانه گفته میشه که از خودرو خبری نیست. و قیمت هم به روز حساب میشه چون از شهریور ارز نیمایی گرفته. نقض صریح ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو میکند. جالب آنکه سازمان حمایت هم در این نقض قاون همراه خودرو ساز شده. چه تلخ است ظلم آشکار در همراهی قاضی با ظالم.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    0 0
    بشرطی که سایپا قیمت جدید محصولات رنو ازجمله تندر وپارس تندر وساندرو وساندرو استپ وی رو به میزان 10 درصد زیر قیمت بازارقیمت گذاری نکنه ویه شبه دودمان ثبتنام کنندگان رو به باد نده
  • حر ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    1 0
    بشرطی که سایپا قیمت جدید محصولات رنو ازجمله تندر وپارس تندر وساندرو وساندرو استپ وی رو به میزان 10 درصد زیر قیمت بازارقیمت گذاری نکنه ویه شبه دودمان ثبتنام کنندگان رو به باد نده
  • یا علی IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    0 0
    تا ایجا ما فقط برعهدی خودروسازان و افزایش قیمت بدون ضابطه و فروش محصولات در حایشه بازار را دیدیم که این هم میگذرد و روسیاهی برای بعضی ها میماند
  • حامد IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    0 0
    نمیتونه -سازمان حمایت قویا اعلام کرده قیمت خودرو بر اساس زمان تحویل در قرارداد اعلام میشود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =