پژو هوگار

مهم‌ترین مزیت این وانت استفاده از قطعات مشترک با پژو 207آی در بخش جلو بدنه و استفاده از پیشرانه‌های TU3 و TU5 است

با توقف تولید وانت تندر که باکیفیت‎ترین وانت تولید داخل با سه ستاره کیفی ISQI محسوب می‎شد، وانت پژو207 می‎تواند به‌عنوان یکی از گزینه‎ها برای جایگزینی در نظر گرفته شود، به‎ویژه آن‎که تولید تیپ‎های مختلف پژو207 با آپشن‎های گوناگون در ایران‎خودرو ادامه دارد و به نظر نمی‎رسد تولید این محصولات مانند محصولات خانواده لوگان اعم از تندر90، ساندرو و تندر پیکاپ متوقف شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، اوایل آبان‎ماه امسال تصاویری از خطوط تولید گروه ایران‎خودرو منتشر شد، تصاویری که نشان می‎داد تولید تعدادی پژو207آی و پژو207آی صندوقدار با سقف شیشه‌ای (پانارومیک یا مونروف) شروع شده است. نکته دیگر درخصوص پژو207 صندوقدار این است که بنا بر اعلام مدیر مرکز تحقیقات ایران‎خودرو در سال 95، این خودرو از طراحی ایرانی برخوردار است. ه

رچند در شرایط حاضر به نظر نمی‎رسد ایده جایگزینی وانت پژو207 با وانت تندر فعلا قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد، اما در صورت حل مشکلات کنونی خودروسازان و رسیدن به شرایط ثبات دور از دسترس نیز نخواهد بود.

مزیت‎های وانت پژو 207

پژو هوگار (HOGGAR) از مزیت‌های بسیاری بهره می‌برد و تولید آن می‌تواند برای ایران‎خودرو نسبتا کم‌هزینه باشد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها در این وانت استفاده از قطعات مشترک در بخش جلو بدنه آن با پژو 207آی بوده و امتیاز دیگر هم استفاده از پیشرانه‌های TU3 و TU5 است.

پژو هوگار از امتیاز دیگری هم نسبت به تندر پیکاپ برخوردار است و آن نیز طرح ظاهری زیباتر و جذاب‌تر آن است، طرحی که می‌تواند نه‌تنها کاربران این خودرو بلکه بسیاری از جوانان طبقات میانی جامعه را هم به خود جذب کند.

درمجموع، هوگار از این پتانسیل برخوردار است که چهره باربرهای درون‌شهری‌مان را کمی دگرگون کند و دستکم جلوه بهتری را برای فضاهای درون‌شهری کشورمان به ارمغان بیاورد.

 طول وانت پژو نسبت به مدل پژو207 هاچ‌بک 653میلی‌متر و نسبت به نسخه سدان معادل 290میلی‌متر بلندتر است. فضای بار هوگار 1151 لیتر گنجایش دارد و این خودرو به‌طور استاندارد می‌تواند 741کیلوگرم بار را با خود حمل کند. پژو هوگار با دو پیشرانه 1.4 و 1.6لیتری در بازار برزیل عرضه می‌شود

هوگار از کجا آمد؟

هوگار محصولی از شعبه برزیلی پژو است. این پیکاپ، نخستین‌بار در سال 2010 میلادی روانه بازار شد. هوگار از پلت‎فرمی همسان با پژو 206 برخوردار است. نمای جلو هوگار کاملا با پژو 207آی یا همان 206 پلاس یکسان است و کاپوت، گلگیرها و چراغ‌های جلو و خطوط به کار رفته کاملا مشابه یکدیگر هستند.

در این میان، تنها رنگ پس‌زمینه طلقی چراغ‌های جلو و قالب پلاستیکی سپر جلو اندکی با نسخه سواری آن تفاوت دارند. اما باید گفت نمای عقب هوگار کاملا با نسخه سواری 207آی تفاوت دارد و دو چراغ نسبتا بزرگ دارد که با دقتی مثال‌زدنی به کناره‌های بدنه کشیده شده‌اند. ضمن آن‎که بدنه هوگار هم توسط پژو کاملا تقویت شده است تا بیشترین میزان راحتی برای سرنشینان و انعطاف لازم برای حمل بار فراهم آید.

مشخصات فنی

طول این خودرو نسبت به مدل 207 هاچ‌بک به میزان 653 میلی‌متر و نسبت به نسخه سدان معادل 290 میلی‌متر بلندتر است. فضای بار هوگار به میزان 1151لیتر گنجایش دارد و این خودرو به‌طور استاندارد می‌تواند 741کیلوگرم بار را با خود حمل کند.

شاکله کابین این خودرو نیز با آن‎چه ما از آن به نام پژو 207آی می‌شناسیم کاملا همسان است، اما شرکت پژو برای آن‎که هیجان بیشتری را به آن تزریق کند، طرح آن را کمی جوان‌پسندتر کرده و حتی از مواد باکیفیت‌تری هم نسبت به نسخه‌های سواری در داخل کابین آن استفاده شده است.

سیستم تعلیق این خودرو توسط پژو دستخوش بازنگری شده و برای حمل آسان بار در جلو از سامانه مک‌فرسون و آنتی‎رول‌بار با سیستم شوک و در عقب هم از بازوهای کنترل‌کننده و سیستم ضدشوک هیدرولیکی بهره گرفته است.

پژو هوگار با دو پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری در بازار برزیل عرضه می‌شود و از قابلیت استفاده از سوخت اتانول نیز برخوردار است. همچنین پیشرانه 1.4لیتری آن از توانی معادل 82اسب‌بخار بهره می‌برد و به‌همراه یک گیربکس 4سرعته دستی عرضه می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاسم IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    2 1
    خودرو با کیفیت که بلدنیستیم بسازیم- چندبرابر هم به مشتریان ناچار غالب میکنیم- فردا ایرباس هم بیاریم وانتش کنیم بلکه تحولی بشه!!!
  • ادم IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    3 0
    خجالت هم نمیکشن این خودرو سازای بی لیاقت دیگه گندشو در آوردن، ینی از مالزی و ویتنام و چین هم کمترین
    • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
      1 0
      بله کمتر هستیم.اول باید قبول کنیم.ما ایرانی ها تنبل و تاجر فکر هستیم. تلاش نو آوری و بی سوادی در طبقات بالا جامعه و مسولان بیداد میکند.
    • پراید AE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
      2 0
      آره داداش از هند و پاکستان هم عقبیم خوابی
  • حامد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    0 0
    باید در ایران خودرو و سایپا رو تخته کرد.جدا دارم میگم.واقعا شورشو در آوردن.کم مونده فردا سمند تانک هم درست کنند
  • 0531183051 IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    سلام سامانه عالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =