سهام خودروسازان

واقع رویه الاکلنگی که برخی سهم‎ها در پیش گرفته‌اند، نشان از نقدینگی سرگردانی دارد که در خیال خود به‌دنبال کسب بیشترین سود از معاملات سهام این گروه‌ها هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»، معاملات در گروه خودرویی هرچند طی روز دوشنبه بسیار صعودی بود اما دیروز دادوستدها با اصلاح روبه‎رو شد، به‎طوری‎که نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی همچون سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، پارس‎خودرو، سایپاآذین، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، چرخشگر، رینگ‎سازی مشهد و قطعات اتومبیل ایران منفی خوردند و درمقابل نمادهای مهرکام پارس، صنایع ریخته‎گری ایران، الکتریک‎خودرو شرق، نیرو محرکه و مهندسی نصیرماشین نیز مثبت شدند.

همچنین روز گذشته طی 32هزار و 62 نوبت معاملاتی، 420میلیون و 553هزار سهم به ارزش 67میلیارد و 456میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 18هزارو342 میلیارد تومان شد.

ادامه وضعیت رفت‎وبرگشتی تا پایان سال

با توجه به شرایطی که این روزها بر کلیت بازار سرمایه حکمفرماست، باید گفت این رفت‌وبرگشت‎ها در گروه خودرویی طبیعی است و این وضعیت حداقل تا پایان سال جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

ازسوی دیگر، به‎رغم افزایش قیمتی که خودروسازان اعمال کردند، این قضیه در کوتاه‎مدت حتی نتوانست اثری را که کارشناسان انتظار داشتند، بر سهم‎های خودرویی داشته باشد و تنها طی چند روز این محرک توانست بر این صنعت بورسی اثرگذار باشد، حال باید  دید در آینده چه اتفاقاتی در این صنعت بورسی روی خواهد داد.

حرکت کور نقدینگی با سودای کسب سود حداکثری

این روزها بار دیگر حرکت کور نقدینگی با سودای کسب سود حداکثری را در بورس شاهد هستیم و رفتار زیگزاگی و هیجانی معامله‌گران بار دیگر توجه کارشناسان بازار را به خود جلب کرده است.

درواقع رویه الاکلنگی که برخی سهم‎ها در پیش گرفته‌اند، نشان از نقدینگی سرگردانی دارد که در خیال خود به‌دنبال کسب بیشترین سود از معاملات سهام این گروه‌ها هستند. در نقطه مقابل نیز برخی شرکت‌ها به واسطه عملکرد ماهانه و چشم‌انداز بنیادی که تحلیلگران برای آن‎ها متصور هستند مسیر رشد قیمتی را در پیش گرفته‌اند.

با این حال در شرایط کنونی به نظر می‌رسد همچنان نگاه حاکم بر معاملات از عدم قطعیت‌ها و ریسک‌های بنیادی پیش رو نشأت گرفته است و همین موضوع دستاویزی برای جولان هیجان در معاملات شده است.

روز گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۳۵ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۱هزار و ۸۴۰ واحدی رسید، همچنین ارزش معاملات بورس تهران روز سه‎شنبه به رقم ۷۷۲میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 7.3میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۸۹ هزار و ۷۹۴ نوبت دادوستد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =