بازار خودرو

در 6ماه اخیر به‌طور روزانه سایت‌های معتبر خریدوفروش خودروهای تولید داخل و چینی را رصد کرده و متوجه موضوع مهمی در این راستا شدیم که برخی از نمایندگی‌ها با نشر آگهی‌های وسوسه‌کننده، اقدام به جلب مشتری می‌کنند و سیاست فروش نقدی با قیمتی نزدیک به بازار آزاد را پیش می‌گیرند.

به گزارش «اخبار خودرو»، شیوه کار این نمایندگان به این شکل است که قیمت رسمی و زمان تحویل خودروها را اعلام و شما را تشویق به تماس می‌کنند. آنها در پی تماس شما، با زرنگی اعلام می‌کنند که مدت زمان تحویل اگرچه به‌طور مثال، سه‌ماهه است اما کارخانه تا پنج یا شش‌ماه دیگر هم توان تولید ندارد اما اگر بخواهید می‌توانند برای شما با تحویل روز، خودرویی صفرکیلومتر آماده کنند اما باید قیمت بیشتری بپردازید.

بسیاری از خریداران نیز از این موضوع استقبال می‌کنند و نمایندگی در حقیقت خود در بازار تورم را رقم می‌زند. از سوی دیگر برخی نمایندگی‌های محصولات داخلی نیز چنین کاری را انجام می‌دهند.

یعنی با مراجعه به آنها متوجه می‌شوید که پیش‌خرید محصولی از آنها در حال حاضر امکان‌پذیر نیست اما با مبلغ‌ بالاتر می‌توانید همان محصول را از نمایندگی دریافت کنید،‌ به‌شرط آنکه به کسی نگویید!

این ترفندهای نه‌چندان اخلاقی،‌ علاوه‌بر تشویش قیمت‌ها سبب می‌شود جو روانی بازار نیز برای برخی محصولات، متشنج شود و افزایش قیمت شدیدی رقم بخورد که امروزه شاهد آن هستیم، یعنی تفاوت‌های چند ده‌میلیون‌تومانی قیمت نمایندگی با بازار آزاد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    0 0
    سیاست مجازی در ایران مجازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =