بورس

به‌نظر می‎رسد باتوجه به استراحتی که نماد ایران‎خودرو در دو روز پایانی معاملاتی هفته جاری کرده است، بنابراین باید انتظار داشت این شرکت خودرویی از روز شنبه هفته جاری حرکت صعودی به‌سوی 400 تومان برای هر سهم را استارت بزند.

به گزارش «اخبار خودرو»، در دادوستدهای خودرویی دیروز، ایران‎خودرو همچنان به‌عنوان لیدر بازار، روز خوبی را پشت سر گذاشت و هفته را مثبت به پایان رساند اما سایپا همچنان روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد. ازسوی‌دیگر، روز گذشته نمادهای مهرکام‌پارس، سرمایه‎گذاری‌رنا، صنایع ریخته‎گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهندسی نصیرماشین، قطعات اتومبیل‌ایران و نیرومحرکه مثبت خوردند و درمقابل نمادهای سایپاآذین، زامیاد، پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن، موتورسازان تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر منفی شدند.

همچنین روز گذشته طی 28هزار و 802 نوبت معاملاتی، 343میلیون و 472هزار سهم به‌ارزش 62میلیارد و 303میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات هفته جاری بالغ‌بر 18هزارو590 میلیارد تومان شد.

پیش‎بینی رشد 20‌درصدی خودرویی‎ها تا پایان سال

به‌نظر می‎رسد باتوجه به استراحتی که نماد ایران‎خودرو در دو روز پایانی معاملاتی هفته جاری کرده است، بنابراین باید انتظار داشت این شرکت خودرویی از روز شنبه هفته جاری حرکت صعودی به‌سوی 400 تومان برای هر سهم را استارت بزند. این در حالی است که دیگر نماد مطرح خودرویی (سایپا) این روزها حال‌وروز خوشی ندارد و فعلا درحال درجا زدن است.

حال باید دید نارنجی‎پوشان نیز چه زمانی استارت رشد را خواهند زد. همچنین تک‎سهم‎هایی در این صنعت بورسی حضور دارند که به‌دلیل نقدشوندگی پایین از ریسک زیادی برای معامله برخودارند و کمتر مورد استقبال قرار می‎گیرند.

همچنین باید توجه داشت اگر در کوتاه‎مدت اتفاق خاصی رخ ندهد، سهامداران می‎توانند تا پایان سال رشد 20‌درصدی از سهم‎های خودرویی را کسب کنند اما در بلندمدت باتوجه به این‎که خودرویی‎ها از نظر بنیادی سهام ضعیفی هستند، چشم‎انداز چندان مثبتی پیش‌روی آن‎ها نیست.

روند صعودی کلیت بازار سرمایه

شاخص‌کل بورس تهران در پایان دادوستدهای روز چهارشنبه با افزایش 862 واحدی به رقم 164هزار و 829 واحد رسید. همچنین ارزش معاملات بورس تهران ۴۴۳میلیاردتومان شد که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن ۱.۸میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۴۶هزار و ۸۱۳ نوبت دادوستد بود.

البته ذکر این نکته ضروری است که درحال‎حاضر کلیت بازار سرمایه روند صعودی را طی می‎کند اما باتوجه به این‎که دلار از یک ثبات نسبی برخوردار است، این رشد ارتباطی با نرخ دلار ندارد. ازسوی‌دیگر، می‎توان پیش‎بینی کرد تا پایان سال شاخص‌کل، روند مثبتی را درپیش بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =