کد خبر: 223403
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۳

موضوع مورد اهمیت دیگر برای بسیاری افراد، بحث موتور ماشین است. برای ماشین بازهای حرفه‌ای معمولا بحث موتور ماشین از همه چیز، اهمیت بیشتری است.

موضوعی که برای همه ما در هنگام تصمیم برای خرید ماشین پیش می‌آید این است: با بودجه من کدام ماشین مناسب ترین ماشین برای من است؟ از قدیم یک ضرب المثلی وجود دارد که می‌گویند هرچه پول بدی آش می‌خوری، ولی با پول یکسان شاید یکجا به شما آش خوش مزه‌تر و بهتری بدهد. دقیقا در خودرو نیز این چنین است، باید براساس نیاز خود و بودجه‌ای که دارید ماشین خود را انتخاب کنید و آن را خریداری کنید. دو خودرویی که افراد بسیاری را دچار تردید و دو به شک می‌کنند، تندر 90 و پارس تندر هستند که در ادامه به مقایسه این دو خواهیم پرداخت.

فاکتور اول که شاید برای اکثریت افراد بسیار حائز اهمیت باشد، ظاهر ماشین است. اکثرا ماشین را برای موارد درون‌شهری نیاز داریم. برای پاسخ به این مورد، نیازی به موتور خیلی قدرتمند یا بدنه خیلی مستحکم ندارید (هرچند در صورت وجود امتیاز مثبت محسوب می‌شود). ظاهر ماشین نیز معمولا یک مورد سلیقه‌ای است و به شما بستگی دارد از کدام ظاهر بیشتر خوشتان بیاید.

تندر 90 معمولا در گذشته از دید عموم مردم زیبایی زیادی نداشته ولی طی سال های اخیر تغییرات نسبتا زیادی در ظاهر آن اعمال شده و دیگر مانند قبل نمی‌توان به آن نگاه کرد. پارس نیز یک خودرو با ظاهر معمولی از دیدگاه عامه مردم بوده است. مورد زیبایی یا زشتی یک ماشین امری کاملا سلیقه‌ای و بستگی به خود شما دارد. سعی کنید خودرویی را انتخاب کنید که از نظرتان زیباتر است، چراکه این شما هستید که قرار است زمان طولانی از ماشین استفاده کنید و به آن نگاه کنید. به طور کلی از دیدگاه عامه افراد اگر بخواهیم بگوییم، خودرو پارس تندر زیباتر از تندر 90 است (ولی تندر 90 نیز برتری های خاص خود را دارد که خواهیم گفت).

موضوع مورد اهمیت دیگر برای بسیاری افراد، بحث موتور ماشین است. برای ماشین بازهای حرفه‌ای معمولا بحث موتور ماشین از همه چیز، اهمیت بیشتری است.

موتور تندر 90 ظرفیت 1600 سی سی است که قادر به ایجاد توان خروجی معادل 105 اسب بخار می‌باشد. همچنین موتور تندر 90 از انژکتور پاشش چند نقطه‌‌ای بهره می‌برد و از لحاظ میزان آلایندگی خودرو توانسته است استاندارد یورو 4 را دریافت کند. در طرف دیگر پارس تندر، از موتوری با ظرفیت 1761 سی سی بهره می‌برد که قادر به ایجاد توان خروجی معادل 100 اسب بخار است. در بحث موتور شاید شنیده باشید که تندر 90 موتور بسیار خوبی دارد، علت این مورد و برتری تندر 90 به پارس تندر، این است که تندر 90 در پیشرانه خود 16 سوپاپ دارد، درحالیکه موتور پارس تندر 8 سوپاپ است.

یک مورد بسیار مهم دیگر برای خریداران، هزینه‌های جاری و نگهداری خودرو است. مخارج عمومی برای خودروها معمولا روغن و بنزین ماشین هستند. برای روغن که دست شما در انتخاب باز است و برای هر دو خودرو، هزینه شما برای روغن ماشین تفاوت چندانی نخواهد کرد (ظرفیت روغن مورد نیاز هر دو خودرو در یک حدود هست و تفاوت چندانی باهم ندارند).

مورد هزینه بر دیگر، مصرف بنزین این دو خودروست. میزان بنزین مصرفی یکی از عواملی است که هزینه‌های جاری ماشین شما را می‌سازد و هرچه مصرف سوختتان کمتر باشد، هزینه‌های جاری ماشین شما کمتر می‌شود. در حالت شهری، مصرف پارس تندر به ازای هر 100 کیلومتر مسافت، 13.8 لیتر است درحالیکه تندر 90 برای طی کردن 100 کیلومتر مسافت شهری تنها به 9 لیتر بنزین نیاز دارد. در حالت خارج شهری این اعداد فاصله کمتری از هم می‌گیرند و تندر 90 مصرفی معادل 5.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر و پارس تندر مصرف 7 لیتر در 100 کیلومتر را به خود تخصیص می‌دهند. در حالت ترکیبی نیز اعداد 6.9 لیتر و 9 لیتر هستند که همانطور که حدس زده‌اید، 6.9 لیتر برای تندر 90، و 9 لیتر برای پارس تندر است.

البته مصارف سوخت فوق برای گیربکس های دستی این دو خودرو بودند و در بحث گیربکس اتوماتیک نیز یک نسبت این چنینی قابل مشاهده خواهد بود. پارس تندر کمی مصرف بالایی دارد و برای همین ظرفیت باک بنزین پارس کمی زیاد است و شما قادر خواهید بود تا 70 لیتر بنزین در باک این ماشین بریزید، ولی خودرو تندر 90 ظرفیت باکی معادل 50 لیتر دارد که به نسبت مصرفش چندان هم کم به نظر نمی‌آید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =