کد خبر: 223406
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۲

درهای استفاده شده در این خودرو همانند آینه‌های کار شده بر روی آن دارای ابعاد بزرگی هستند که سوار و یا پیاده شدن از خودرو را برای سرنشینان بسیار راحتتر کرده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی‌های خودرو نیسان مورانو چیست؟ آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟ با دیوار همراه باشید تا در این مطلب به بررسی خودروی مورانو بپردازیم.

کمپانی بزرگ نیسان در اواخر دهه نود میلادی با مشکلات عدیده مالی مواجه شد، به همین جهت و برای جلوگیری از ورشکستگی و از دست دادن بازار فروش، نیسان تصمیم گرفت با برند فرانسوی تولید کننده رنو باب همکاری را آغاز کند. خودرو مورانو یکی از اولین تولیدات نیسان بعد از شروع همکاری با رنو بود و در سال 2002 اولین مدل از این خودرو رسما وارد بازارهای جهانی شد.

 تولید و مونتاژ این خودرو در کشور ایران نیز در همین سال‌ توسط شرکت پاس خودرو آغاز شد. نیسان مورانو از خانواده خودروهای SUVمحسوب می‌شود. این خودرو دارای فضای داخلی جادار و صندلی‌های کاملا بزرگ، راحت و مجهز به انواع امکانات است. در داخل اتاق خودرو، پنل در نظر گرفته شده برای راننده، با سرعت سنج‌های مشکی و نارنجی رنگ کاملا از داشبورد خودرو متمایز شده که جلوه زیبایی به فضای داخلی بخشیده است.

درهای استفاده شده در این خودرو همانند آینه‌های کار شده بر روی آن دارای ابعاد بزرگی هستند که سوار و یا پیاده شدن از خودرو را برای سرنشینان بسیار راحتتر کرده‌‌اند. جدا از امکانات و تجهیزات پرشمار، این خودرو دارای نمای جلو و عقب بسیار زیبا و چشم‌نواز بوده که همین ویژگی سبب شده بسیاری از افراد به خرید نیسان مورانو روی بیاورند.

فروش نیسان مورانو در بازارهای جهانی ابتدا با 2 مدل SL و  SPORTY SEآغاز شد اما هم اکنون این خودرو در 4 مدل S،SL ، SV، Platinum خرید و فروش می‌شود. رنج قیمت پایه برای خرید و یا فروش مدل‌های مختلف این خودرو در بازارهای جهانی به ترتیب به شرح زیر است:

مدل S: از 31 هزار دلار معادل 310 میلیون تومان

مدلSL : از 38 هزار دلار معادل 380 میلیون تومان

مدلSV : از 34 هزار دلار معادل 340 میلیون تومان

مدلPlatinum : از 42 هزار دلار معادل 420 میلیون تومان

در ادامه نگاه مختصری به ویژگی‌ها و امکانات خودرو نیسان مورانو خواهیم داشت.

خودرو نیسان مورانو دارای پیشرانه‌ 6 سیلندر 24 سوپاپه با حجم موتوری معادل 3500 سی‌سی است که توانایی تولید 260 اسب بخار قدرت را دارد. این میزان قدرت می‌تواند نیسان مورانو را به حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت برساند.

سیستم انتقال نیروی این خودرو دو دیفرانسیل بوده و شامل گیربکس 6 سرعته است. شتاب 0 تا 100 این خودرو 8 ثانیه بوده و تنفس موتور آن به صورت طبیعی است. مصرف سوخت مورانو به عنوان یک عضو از خانواده  SUVچندان هم بد نیست. مخزن سوخت این خودرو ظرفیتی معادل 84 لیتر را داراست و استاندارد آلایندگی ثبت شده برای آن یورو4 است.

 مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر نیز چیزی در حدود 12 لیتر است. از نظر سیستم ترمز، خودرو نیسان مورانو تمامی سیستم‌های استاندارد روز اعم از ABS، BAS، EBD، VDC را در خود جای داده است. هم‌چنین مجموعا 6 کیسه هوا در قسمت‌های مختلف این خودرو تعبیه شده است. در بحث تست‌های ایمنی، نیسان مورانو موفق به کسب نتیجه عالی 4 ستاره شد. هم‌چنین مدل‌های پیشرفته‌تر این خودرو در سال‌های 2006 و 2007 موفق شدند میزان عالی 5 ستاره را در بخش تست تصادف کسب کنند.

رانندگی با مورانو در خیابان با وجود سایز بزرگ خودش بسیار لذت بخش خواهد بود. از دیگر امکانات و تجهیزات این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم برقی در عمق و ارتفاع و دارای حافظه، آینه‌های تاشو برقی با حافظه، آینه الکتروکرومیک، صندلی برقی راننده با حافظه، صندلی برقی سرنشین جلو، صندلی‌های تاشو عقب برقی، سنسور جلو و عقب، دوربین عقب، درب صندوق عقب برقی، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر راننده، گرمکن شیشه عقب با تایمر، سنسور باران، سیستم کنترل دینامیک خودرو VDC و سیستم کنترل هرزگردی TRC

با توجه به مشخصات فنی، امکانات و تجهیزاتی که در بالا به آن اشاره شد، نیسان مورانو برای رانندگی در شهر و استفاده برای خانواده خودروی بسیار مناسبی است. اگر تمایل به خرید نیسان مورانو در ایران را دارید می‌توانید با هزینه کردن مبلغی در حدود 200 میلیون تا 350 میلیون تومان از میان مدل‌های کارکرده و دست دوم با توجه به سال تولید سالم بودن از نظر فنی و ظاهری و مقدار کارکرد، خودروی مد نظر خود را خریداری کنید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =