انبار مرکزی قطعات خودروهای «چری» و «ام‌وی‌ام»

 شرکت صنایع خودروسازی مدیران با هدف تولید و صادرات انواع خودروهای سبک و سنگین، همچنین تحقیق و توسعه در زمینه صنعت خودرو، سال ۱۳۸۱ در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم راه اندازی شد.

  به گزارش «اخبار خودرو»، این شرکت که همواره در راستای احترام به حقوق مشتریان خود کوشیده، در این روزها که صنعت خودرو با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده، تدابیر لازم را برای تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش استاندارد به مشتریان خود اندیشیده است. بر همین اساس پنجشنبه هفته گذشته نشست خبری با حضور مدیرعامل خدمات پس از فروش، معاون مدیرعامل خدمات پس از فروش و مدیران فروش و بازاریابی برند چری و ام‌وی‌ام با حضور برخی رسانه‌های تخصصی خودرو برگزار شد.

همچنین به پاس قدردانی از مشتریان وفادار این شرکت، جمعی از دارندگان خودروهای تیگو5 در این مراسم حضور داشتند که با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و گفت‌وگو با مدیران ارشد این شرکت، تعامل بیشتری میان مشتریان و مدیران این شرکت شکل گرفت.

پس از آن نیز به‌منظور آشنایی بیشتر مشتریان با روند ارائه خدمات پس از فروش و مطلع شدن از وضعیت انبار مرکزی قطعات این شرکت، بازدیدی با حضور مدیران این شرکت صورت گرفت.

راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل مدیران‌خودرو

یکی از جدیدترین اقدامات واحد خدمات پس از فروش شرکت مدیران‌خودرو، راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل مدیران‌خودرو است. این امر در راستای سرویس‌دهی سریع‌تر و ارتباط بهتر با مشتریان صورت گرفته است.

از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به مواردی از قبیل نوبت‌دهی آنلاین، ارسال نظرات و پیشنهادات مشتریان، ثبت شکایات، صدور و رویت فاکتور سرویس‌های انجام شده در نمایندگی و همچنین استعلام قیمت قطعات یدکی در شبکه فروش نمایندگی‌ها اشاره کرد.

درحال حاضر حدود 60‌درصد این پروژه پیش رفته که مورد تایید مدیران ارشد شرکت نیز واقع شده است. بلافاصله پس از طی مراحل قانونی و صدور مجوز مربوطه، فاز اول این پروژه تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

ترخیص محموله قطعات یدکی بدون انتقال ارز

همان‌طور که گفته شد در ابتدای این مراسم نشستی با حضور مدیران ارشد خدمات پس از فروش این شرکت برگزار شد که در آن مباحثی پیرامون چگونگی تامین قطعات باتوجه به شرایط فعلی، روند ترخیص و تامین قطعات مورد نیاز مشتریان مطرح شد. در این زمینه محمدحسن گرمان، مدیرعامل خدمات پس از فروش شرکت مدیران‌خودرو در ابتدا با توجه به سوال خبرنگاران حاضر درباره چگونگی وضعیت انبار قطعات و میزان نرخ تامین قطعات گفت: شرکت مدیران‌خودرو از ماه‌ها قبل از آغاز تحریم‌ها، پیش‌بینی‌های لازم جهت تامین قطعات مورد نیاز خود را کرده بود.

بر همین اساس در آن زمان که ایده‌آل نرخ تامین قطعات حدودا 80‌درصد بود، نرخ تامین خود را به بیش از 90‌درصد رسانده بودیم. همچنین در حال حاضر شریک چینی ما به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در ایران انجام داده، با وجود مشکلات فراوان درخصوص جابه‌جایی‌های مالی و تبادلات بین‌المللی، به تعهدات خود پایبند است، که این یکی از نقاط قوت مجموعه ما به‌شمار می‌رود. به همین جهت به جرات می‌توانیم بگوییم که درحال حاضر هیچ‌یک از شرکت‌های خودرویی به اندازه مدیران‌خودرو از تامین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش در دوران بعد از تحریم مطمئن نیستند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای‌خودرو» درخصوص راه‌های جایگزین تامین قطعات و شیوه نقل و انتقالات مالی باتوجه به محدودیت‌های فعلی گفت: برخی از مشکلات دامن‌گیر همه خواهد بود، در این زمینه شرکت ما نیز دچار مشکلاتی شده است، اما با توجه به پیگیری‌های مستمر و تدابیر مدیران سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه، درحال حاضر حدود 80‌درصد از مشکلات مرتفع شده است و به‌زودی شاهد برطرف شدن کامل این موضوع خواهیم بود. با این حال باتوجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده از قبل، در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی بابت تامین قطعه نداریم و به مشتریان خود این اطمینان را می‌دهیم که با هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تامین قطعات مواجه نخواهند شد.

سردار توفیقی‌آذر، معاون مدیرعامل خدمات پس از فروش نیز در این‌باره بیان کرد: باتوجه به این‌که دور نخست تحریم‌ها در اردیبهشت‌ماه آغاز شد، ما تدابیر لازم درخصوص تامین قطعات یدکی را اندیشیدیم و میزان سفارش‌گذاری‌های خود را افزایش دادیم. بر این اساس میزان سفارش‌های خود را حدود 5‌برابر کردیم. از سوی دیگر باتوجه به این‌که حدود 3‌ماه از دور دوم تحریم‌ها می‌گذرد، برخلاف بسیاری از شرکت‌ها با مشکل مواجه نشدیم. حتی در این مدت یک خودرو در نمایندگی‌های ما به‌دلیل نبود قطعه دچار خواب نشده است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به این‌که هفته گذشته یکی از بانک‌های چینی اعلام همکاری در زمینه جابه‌جایی‌های مالی درخصوص تامین قطعات یدکی کرد، ما دیگر مشکلی در زمینه سفارش‌گذاری و تامین قطعات نخواهیم داشت.

همچنین از آنجایی‌که نوع همکاری ما با چری به‌صورت جوینت‌ونچری است و شریک تجاری ما به‌شمار می‌رود، همکاری لازم درخصوص تامین قطعات بدون انتقال ارز را با ما دارد.

جالب است بدانید در همین لحظه محموله قطعات یدکی بدون انتقال ارز در حال ترخیص و انتقال به‌سمت انبار مرکزی شرکت مدیران‌خودرو است. مدیرعامل خدمات پس از فروش در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای‌خودرو» پیرامون داخلی‌سازی قطعات نیز گفت: ما در شرکت مدیران‌خودرو، دپارتمانی تحت عنوان داخلی‌سازی قطعات داریم که این موضوع از اهمیت بالای داخلی‌سازی قطعات خبر می‌دهد.

بر این اساس داخلی‌سازی قطعات مصرفی از جمله انواع فیلترها آغاز شده است و با بررسی و آزمایش‌های صورت‌گرفته، استانداردهای ما را پاس می‌کند. این روند با سرعت درحال پیگیری است و به‌زودی میزان داخلی‌سازی قطعات افزایش خواهد یافت.

تیگو 5؛ زمینه‌ساز موفقیت چری در ایران

بابک صدرایی مدیر بازاریابی برند چری در ایران درخصوص موفقیت تیگو5 و وضعیت این خودرو در سگمنت کراس‌اوورهای چینی عنوان کرد: هر محصول باتوجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند جایگاهی متناسب با نیاز مشتری در بازار پیدا کند. اما تیگو5 که به نوعی پایه و اساس برند چری در ایران به‌شمار می‌رود، چند پارامتر را دخیل کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تامین قطعات یدکی آن زودتر از عرضه خودرو به بازار بود. همچنین کیفیت بالا و میزان بیش از 90درصدی رضایتمندی مشتریان از این محصول سبب شد آغاز موفقیت برند چری در ایران با این خودرو کلید بخورد که پس از محصولات دیگر از جمله آریزو5 و تیگو7 نیز به بازار ایران راه پیدا کردند.

یکی دیگر از عوامل موفقیت تیگو 5 را می‌توان ابعاد مناسب، آپشن و امکانات رفاهی فراوان در زمان عرضه دانست که مشتریان باتوجه به بودجه درنظر گرفته شده این خودرو را به‌عنوان کراس‌اووری مناسب شهر و جاده انتخاب کردند. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که ذات محصول به‌دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب و بازاریابی و بازارسازی دقیق و هدفمند، از عوامل مهم در موفقیت این محصول به‌شمار می‌روند.

قدردانی از مشتریان وفادار و بازدید از انبار قطعات

شرکت مدیران‌خودرو به پاس قدردانی از مشتریان وفادار خود، با دعوت از تعداد قابل‌توجهی از مالکان خودرو تیگو 5، ضمن بازدید از مرکز خدمات پس از فروش این شرکت، برنامه‌ای برای بازدید از انبار مرکزی قطعات واقع در محمدشهر کرج تدارک دیده بود تا مشتریان با بازدید از این انبار، با آسودگی خاطر جهت تامین قطعات همراه شوند. 

همچنین در پایان این مراسم به منظور تقدیر به رسم یادبود به هریک از مشتریان یک سرویس دوره‌ای رایگان و هدایای ارزشمندی اهدا شد.

گفتنی است مدیران‌خودرو درنظر دارد با برگزاری مسابقه اینستاگرامی درباره بیشترین پیمایش با خودرو تیگو5، به 5‌نفر از دارندگان این خودرو که بیشترین مسافت را با تیگو5 طی کرده‌اند، هدایای ارزشمندی اهدا کند. به 30 نفر بعد نیز جوایز ارزشمندی اعطا خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا دوم بهمن تصویر کیلومترشمار و شماره شاسی خودرو خود را به پیج رسمی این شرکت ارسال کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید AE ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    0 0
    کذب محض و بدور از واقعیات است ، بعنوان یکی از مشتریان این شرکت ، نسبت به این مطالب اعتراض دارم و از مدیران این سایت خواهش میکنم ،سری به نمایندگیهای سطح کشور بزنن و نظر مشتریان رو چه در زمینه تامین قطعات و چه در زمینه های دیگه جویا بشن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =