سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران

 روز گذشته سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران درحالی به کار خود خاتمه داد که جای خالی بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده در آن به‌خوبی احساس می‌شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این دوره به‌دلیل مشکلات فراوان در صنعت خودرو و همچنین موانع متعدد برسر راه تولیدکنندگان و واردکنندگان، با رویکرد متفاوتی آغاز به‌کار کرد. از همین رو برخی شرکت‌های خودرویی تصمیم گرفتند با برنامه‌ای متفاوت پا به مجموعه نمایشگاهی «شهرآفتاب» بگذارند. گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا که با زیرمجموعه‌های خود در این نمایشگاه شرکت کردند، قصد داشتند با به نمایش درآوردن آخرین دستاوردهای خود، با هدف معرفی توانمندی‌ها و راهبردهای داخلی‌سازی قطعات در زمینه خودکفایی و توانایی در تولید محصولات مدرن و به‌روز، این نوید را به بازدیدکنندگان بدهند که در آینده‌ای نزدیک با بهره‌گیری از نیروهای متخصص ایرانی با جدیت تمام به راه خود ادامه خواهند داد. همچنین برخی دیگر از خودروسازان خصوصی ازجمله سیف‌خودرو و عظیم‌خودرو در این نمایشگاه حضور یافتند که از ویژگی‌های بارز این دوره به‌شمار می‌روند. زیرا هر دو آن‌ها از خودروسازان جوان کشور هستند که به‌تازگی وارد این عرصه شده‌اند.
پیش از برگزاری این دوره، بسیاری معتقد بودند به‌دلیل مشکلات به‌وجودآمده در صنعت، برگزاری این نمایشگاه لزومی نداشته و کاری بیهوده است. اما همان‌طور که شاهد بودید، این دوره به‌رغم حضور شرکت‌های واردکننده و دیگر خودروسازان خصوصی، با استقبال بسیار خوبی ازسوی بازدیدکنندگان به‌خصوص در روزهای پایانی همراه شد. این موضوع نشان می‌دهد مخاطبان صنعت خودرو یعنی مصرف‌کنندگان و مشتریان توانسته‌اند ماهیت برگزاری نمایشگاه‌ها را درک کنند و برای تعامل بیشتر با خودروسازان، به نمایشگاه می‌آیند. اما متاسفانه برخی شرکت‌ها از این فرصت استفاده نکردند و ترجیح دادند تمام نیرو و قوای خود را خارج از نمایشگاه برای اجرای تعهدات خود به‌کار گیرند و در این برهه حساس به خدمت‌رسانی به مشتریان خود مشغول باشند.
همان‌طور که گفته شد در راستای اهمیت برگزاری نمایشگاه و همچنین ایجاد تعامل میان شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان، در این دوره شاهد برگزاری تجمعاتی ازسوی خریداران معترض خودرو بودیم که برخلاف تصور بسیاری از فعالان و کارشناسان، بدون هیچ‌گونه تداخل و همپوشانی با روند برگزاری نمایشگاه، خاتمه یافت. نکته قابل‌توجه در این‌باره، حضور و استقرار واحد ارتباط با مشتریان (CRM) دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در نمایشگاه بوده که با پذیرایی از معترضان و همچنین گفت‌وگو درخصوص مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان سبب شد بسیاری از مشتریان با بیان مشکلات خود و شنیدن پاسخ مسئولان، با شیوه اجرایی و روند تولید در مقطع فعلی آشنا شوند. این موضوع نشان می‌دهد حضور خودروسازان در کنار مشتریان باعث می‌شود حس اعتماد میان آن‌ها دوچندان شود زیرا این امر نخستین‌ گام در بحث مشتری‌مداری به‌شمار می‌رود.
از همین رو جای خالی بسیاری از شرکت‌ها در این دوره احساس می‌شد که می‌توانستند با حضور و نمایش توانایی‌های خود در زمینه ارائه خدمات پس‌از فروش و همچنین حضور واحد ارتباط با مشتریان در نمایشگاه، پاسخگوی سوالات مشتریان خود باشند. نمایشگاه خودرو اصفهان که قرار است در نیمه نخست بهمن‌ماه برگزار شود، فرصت مناسبی برای به نمایش درآوردن توانایی خودروسازان خواهد بود. برهمین اساس تاکنون چند شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام حضور کرده‌اند و برخی از آن‌ها قصد دارند از این فرصت استفاده کرده و محصولات جدید خود را در این رویداد مهم رونمایی و معرفی کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =