کد خبر: 223438
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

مدیر مرکز دیجیتال ولوو ظاهرا اعلام کرده است این دوربین‌ها در یک‌سال آینده عرضه خواهند شد. به‌گفته عاطف رفیق، این دوربین‌ها می‌توانند سطح قند خون راننده را با نگاه به مردمک چشم تخمین بزنند و درصورت تشخیص مشکل در سلامتی راننده به او اطلاع می‌دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»، این روزها شاهد استفاده گسترده از دوربین در خودروها هستیم. شاید خبرنگاران خودرویی با قرار دادن چند دوربین در خودرو زمان بررسی این روند را سرعت بخشیده باشند. البته نباید هزاران کاربر یوتیوب را هم از یاد برد که همه‌جا با دوربین روی داشبورد حرکت کرده و از لحظات ناب فیلم‌برداری می‌کنند اما خودروساز خوش‌نام سوئدی یعنی ولوو به‌عنوان آپشن دوربین‌های متمرکز روی راننده را در برخی خودروهای 2019 خود عرضه می‌کند. مجله خودرو بریتانیا آن‌ها را دوربین‌های جاسوسی می‌نامد! این مجله در مقاله‌ای که منتشر کرده، گزارش داده است این دوربین‌ها تجهیزات استاندارد خودروها نخواهند بود، بلکه به‌صورت سفارشی در دسترس هستند. 
مدیر مرکز دیجیتال ولوو ظاهرا اعلام کرده است این دوربین‌ها در یک‌سال آینده عرضه خواهند شد. به‌گفته عاطف رفیق، این دوربین‌ها می‌توانند سطح قند خون راننده را با نگاه به مردمک چشم تخمین بزنند و در‌صورت تشخیص مشکل در سلامتی راننده به او اطلاع می‌دهند. ولوو تلاش دارد این دوربین‌ها را به‌عنوان یک نوع سیستم ایمنی که رفتار راننده را پایش می‌کند، معرفی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =