کد خبر: 223453
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

اخذ مجوزهای متعدد برای ایجاد سایتهای اطلاع رسانی و نشریات باصطلاح تخصصی برای رسمیت دادن به فعالیتهای سفارشی از جمله اقدامات دیگری است که از سوی این گروه دنبال شده است.

گزارشهای منتشر شده در خصوص پشت پرده های نقش قطعه سازان  خاص در صنعت خودروسازی کشورکه با بهره گیری از شیوه روزنامه نگاری اکتشافی تهیه و منعکس گردید ،بازتابهای متعدد و البته متفاوتی را بدنبال داشت.

به گزارش  اخبار خودرو ، دومین گزارش از این مجموعه که به موضوع نقش  فیک  نیوز  خودروئی در پشتیبانی از باندهای ثروت پرداخته بود ضمن آن که منشاء ارسال گزارشهای مفصل و پرشمار مردمی در این خصوص گردید، واکنشهای بسیار تند و البته قابل پیش بینی از سوی برخی  قطعه سازان  خاص و شرکتهای خودروساز را نیز بدنبال داشت.

مطالب ارسالی از سوی خوانندگان محترم که عمدتا به همراه عکس،فیلم،صوت و گزارشهای رسمی از داخل برخی قطعه سازان  خاص و همچنین شرکتهای خودروساز می باشد حاوی محورهای بسیار تکان دهنده و البته تاسف بار از مناسبات حاکم بر برخی شبه رسانه ها با باندهای ثروت است که گروه رسانه ای فعال در این بخش در حال بررسی دقیق و راستی آزمایی گزارشهای رسیده به منظور تصمیم گیری در خصوص انتشار بخشی از انها می باشد.

علاوه براین ،ارسال برخی نامه های تهدید آمیز با درون مایه تطمیع نیز که از سوی برخیقطعه سازان  خاص و شرکتهای خودروسازدر واکنش به گزارشهای منتشر شده ارسال گردیده به تنهایی واجد گزاره های بسیار خواندنی از نوع نگاه آنان به رسانه و افکارعمومی است که این موارد نیز در زمان مناسب جهت تنویر افکار هموطنان ارجمند منتشر خواهد شد.

گزارشهای مستند دریافت شده حاکی است بدنبال انتشار بخش دوم سلسله گزارشهای منتشر شده در مورد پشت پرده های مربوط به همکاری برخی  قطعه سازان خاص با  فیک  نیوز  خودروئی برای بحران سازی در صنعت خودروی کشور، دو نفر از سرشاخه های اصلی این اقدامات به اسامی م.م و ش.ف که بدلیل خوش خدمتی در این عرصه موفق به دریافت پستهای مدیریتی در برخی برخی قطعه سازان  خاص نیز شده اند از سوی مراجع نظارتی احضار ، بازجوئی و پرونده تخلفات گسترده آنها در سیر مراحل پیگیری قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات دریافتی، یکی از افراد فوق به تنهایی با خرید ۱۲ خط تلفن به نام یکی از اقوامش و واگذاری آن به عوامل اجرایی خود، اقدام به فعال سازی کانالهای خبری متعدد با اسامی مرتبط به حوزه خودرو در پیام رسان تلگرام نموده و با درج اخبار جعلی و باز نشر آن در برخی شبه رسانه های وابسته به باند ثروت، اهداف و برنامه های دیکته شده را پیش برده است.

اخذ مجوزهای متعدد برای ایجاد سایتهای اطلاع رسانی و نشریات باصطلاح تخصصی برای رسمیت دادن به فعالیتهای سفارشی از جمله اقدامات دیگری است که از سوی این گروه دنبال شده است.

نگاهی به محتوای ضعیف و کارکرد جهت دار شبه رسانه های فوق که اسامی انها بزودی منتشر خواهد شد در کنار ابهامات جدی که در خصوص تامین مالی انها وجود دارد هرگونه شبهه ای در خصوص اهداف شکل گیری انها را برطرف خواهد کرد.

عوامل این مجموعه در کنار فعالیتهای ذکر شده، باج خواهی از شرکتهای خودروساز و سایر فعالان بخش قطعه سازی را نیز برای کسب درآمد بیشتر در دستور کارداشته اند که متاسفانه در این بخش توانسته اند با کم توجهی مراجع نظارتی ذیربط،ضمن نفوذ در برخی رسانه های اصلی کشور، ظرفیتهای مهمی را برای پیگیری اهداف غیر قانونی خود در اختیار بگیرند.

امیداوریم در گزارشهای آتی با بهره گیری از گزارشهای مستندی که از سوی خوانندگان محترم دریافت شده است، بتوانیم ابعاد دیگری از این جریان غیر سازنده که نقش مهمی در ایجاد بحرانهای ساختگی در دومین صنعت بزرگ کشور بعد از نفت را دارد تبیین نماییم.

منبع : تحلیل ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =