بورس

شاخص گروه خودرویی نیز روز گذشته با افزایش 709واحدی در مدار 22هزارواحدی قرار گرفت و توانست دوباره سطح مقاومتی خود را بشکند و وارد سطح حمایتی شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته خودرویی‌ها به‎رغم بسته‌بودن نماد لیدر جدیدشان (ایران‌خودرو) توانستند بیشترین میزان معاملات در بازار سرمایه از نظر ارزش و حجم را به خود اختصاص دهند. این در حالی است که علاوه‌بر ایران‎خودرو که روز شنبه بسته شد، سایپا نیز در این روز تعطیل شد.

اما به دلیل افشای به‎موقع اطلاعات، دیروز نماد آن مورد بازگشایی قرار گرفت و در غیاب ایران‎خودرو به لیدر خودرویی‎ها تبدیل شد. بدین ترتیب، این خودروساز روز گذشته در قیمت پایانی رشد 5.9درصدی را تجربه کرد که می‎تواند برای این سهم بسیار مهم تلقی شود.

به غیر از سایپا نمادهای دیگر خودرویی همچون پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن، سرمایه‎گذاری رنا، موتورسازان تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‎گری ایران، الکتریک‎خودرو شرق، فنرسازی زر، تولید محور خودرو، قطعات اتومبیل ایران و بهمن‎دیزل مثبت شدند و در مقابل تنها نماد ریخته‎گری تراکتورسازی ایران منفی شد. این در حالی است که نمادهای ایران‎خودرو، زامیاد و مهرکام پارس متوقف بودند.

مرز 19هزار میلیاردی چگونه درنوردیده شد؟

دیروز همچنین در گروه خودرویی طی 43هزارو753نوبت معاملاتی، 729میلیون‌و453هزار سهم به ارزش 104میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و در این زمینه صدرنشین بورس شد.

همچنین ارزش کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 19هزارو427هزار میلیارد تومان شد که در چند سال گذشته شاید بتوان گفت این حجم از ارزش بازار کم‌نظیر بوده و نشان‎دهنده آن است که خودرویی‎ها درحال سپری‎کردن روزهای بسیار خوبی هستند.

این امر در شرایطی است که طی دوروز گذشته نماد ایران‎خودرو که به‎تازگی به‌عنوان لیدر خودرویی‎ها شناخته می‎شود، تعلیق شده است. همچنین طی روز معاملاتی یکشنبه نسبت‌به روز شنبه ارزش کل بازار خودرویی‎ها بالغ بر 622میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و مرز 19هزار میلیارد تومان را نیز درنوردید.

عبور از سطح مقاومتی به سطح حمایتی

شاخص گروه خودرویی نیز روز گذشته با افزایش 709واحدی در مدار 22هزارواحدی قرار گرفت و توانست دوباره سطح مقاومتی خود را بشکند و وارد سطح حمایتی شود. حال باید دید آیا این شاخص می‎تواند تراز 27هزار واحدی را به‌عنوان سطح بعدی مقاومتی خود پشت سر بگذارد یا خیر. 

گفتنی است سایپا روز گذشته با 82واحد تاثیر مثبت روی شاخص کل، بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص در بین کل شرکت‎های بورسی گذاشت، اما شاخص کل روز گذشته ۴۳۶واحد افت کرد و به رقم ۱۶۴هزار و ۴۹۳ رسید. همچنین ارزش معاملات بورس تهران نیز روز گذشته به رقم ۴۴۷میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست به دست شدن بیش‌از 2میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۷۱هزار و ۵۸۴ نوبت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =