کد خبر: 223473
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
ایمن‌ترین خودروهای سال 2019

طبق روال هر سال موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا IIHS فهرستی از ایمن‌ترین خودروهای سال را معرفی کرده است.

  به گزارش «اخبار خودرو»،بر این اساس 57 خودرو توانسته‌اند باتوجه به معیارهای این موسسه با گذراندن تست‌های ایمنی گوناگون عنوان ایمن‌ترین خودروهای سال 2019 را از آن خود کنند. همه مدل‌های این گروه موفق به کسب نمره‌های خوبی ازلحاظ ایمنی عابرین پیاده شده‌اند. 30 مدل اول که به‌عنوان «انتخاب بسیار ایمن» تلقی می‌شوند در آزمون شاخ‌به‌شاخ رتبه‌های بسیار خوبی گرفتند. 27 مدل بعدی نیز به‌عنوان «انتخاب ایمن» سال برگزیده شدند و در آزمون تصادف و نور شب نمرات قابل قبولی کسب کرده‌اند. 
گفتنی است در لیست منتشر شده توسط این موسسه، خودروهای کوچک و شهری عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده‌اند که این موضوع بیانگر این است که خودروسازان مطرح دنیا در تلاش هستند که ایمنی محصولات شهری و اقتصادی را به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهند. همچنین از نکات مهم در این فهرست، عدم حضور خودروهای بسیار کوچک و مینی ون‌ها است.  
از ویژگی‌های بارز لیست منتشر شده، عملکرد درخشان برندهای کره‌ای و ژاپنی است. بر همین اساس از خودروهای کره‌ای و ژاپنی این لیست می‌توان به مواردی از قبیل هوندا اینسایت، هیوندای النترا، کیا فورته، کیا نیرو، سوبارو کراس‌تک، سوبارو ایمپرزا و WRX اشاره کرد. همچنین در ادامه نام برندهایی از جمله تویوتا، لکسوس، مزدا، اکورا و جنسیس نیز دیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =