تیگو5

تیگو5 یکی از خودروهایی است که به‌واسطه داشتن طراحی مدرن و جوان‌پسند، از همان ابتدا با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان همراه شد. مهندسان تیم طراحی چری با بهره‌گیری از تجربیات خود که پیش از این در کمپانی‌های مطرح و نام‌آشنا فعالیت داشتند، توانسته‌اند به‌خوبی نیاز بازار را بسنجند و بر اساس آن طرحی پویا و داینامیک ایجاد کنند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت مدیران‌خودرو شریک تجاری چری در ایران، چندسالی است که با عرضه محصولات باکیفیت توانسته عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور را به خود اختصاص دهد. این شرکت سال 94 با عرضه کراس‌اوور توانمند چری تیگو5 توانست سهم عمده‌ای از بازار کراس‌اوورهای چینی را از آن خود کند. همچنین مدیران‌خودرو با ارائه بیشترین میزان گارانتی برای تیگو5، میزان رضایت‌مندی مشتریان را افزایش داد. این خودرو در دی‌ماه سال 95 با فیس‌لیفت، روبه‌رو و این اتفاق باعث شد استقبال مشتریان از این خودرو افزایش پیدا کند. نسخه فیس‌لیفت تیگو5 علاوه‌بر تغییرات ظاهری، امکانات رفاهی بیشتری را داشت و همین موضوع سبب شد طیف وسیع‌تری از خریداران، این کراس‌اوور پرفروش را انتخاب کنند. اما از آن‌جایی‌که مدیران‌خودرو همواره سعی در ارج‌نهی به حقوق مشتریان دارد، چندی پیش تصمیم به ارتقا و تجهیز تیگو5 گرفت و این خودرو پرفروش را با امکانات رفاهی بیشتر روانه بازار کرد. به همین خاطر این کراس‌اوور توانمند اکنون به‌دلیل داشتن امکانات بیشتر، طیف وسیع‌تری از خریداران و علاقه‌مندان را پوشش خواهد داد. 

1.ظاهر مدرن و جذاب

تیگو5 یکی از خودروهایی است که به‌واسطه داشتن طراحی مدرن و جوان‌پسند، از همان ابتدا با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان همراه شد. مهندسان تیم طراحی چری با بهره‌گیری از تجربیات خود که پیش از این در کمپانی‌های مطرح و نام‌آشنا فعالیت داشتند، توانسته‌اند به‌خوبی نیاز بازار را بسنجند و بر اساس آن طرحی پویا و داینامیک ایجاد کنند.
در نمای جلو تیگو5 به‌خوبی می‌توان الهام‌گیری از آب روان و آناتومی بدن ماهی را مشاهده کرد که در جلوپنجره کرومی مشبک نمود پیدا کرده است. همچنین چراغ‌های پیشانی جدیدی که در نسخه فیس‌لیفت شده جایگزین نمونه قدیمی شده، به‌دلیل داشتن طراحی داخلی متفاوت، چهره‌ای جذاب را برای این خودرو پدید آورده است. از طرفی چراغ‌های روشنایی در روز که از چراغ‌های اصلی به قسمت پایین‌تر روی سپر انتقال یافته‌اند، به‌دلیل دارابودن 9‌لامپ LED پرنور، عملکرد و کارایی بهتری از خود نشان می‌دهند، همچنین این امر سبب شده است چهره کلی تیگو5 کاملا تغییر کند و به سبک خودروهای کره‌ای نزدیک‌تر شود.
در نمای جانبی و خصوصا در نگاه اول، تیگو۵ برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای چینی، دارای طرحی سیال و روان است که به نوعی پختگی در طراحی محسوب می‌شود. این امر به‌دلیل هوش و ذکاوت تیم طراحی چری محقق شده که نتیجه آن مانند یک اثر هنری به نمایش گذاشته شده است. در این بخش یک خط هدایت‌کننده از چراغ‌ عقب تا روی دستگیره‌ها ادامه‌ یافته که همراه با خطوط روی گلگیر، به‌خوبی بدنه را حجم داده و جذاب کرده است. از سوی‌ دیگر، سقف دارای شیب‌ ملایم به سمت عقب است و پنجره‌ها، شبیه کراس‌اوورهای ژاپنی، دارای قاب‌ فلزی و براق هستند. همچنین از سپر جلو تا زیر گلگیرها و رکاب، با فلاپی از جنس پلاستیک سخت پوشانده شده است که هنگام حرکت در مسیرهای خارج جاده و گل‌آلود از رنگ و بدنه‌ خودرو محافظت به عمل آید.
در نمای عقب نیز گرافیک چراغ‌ها به ‌کلی تغییر کرده‌ و یک نوار کرومی نیز میان آن‌ها قرار داده شده است. از طرفی حجیم‌تر شدن سپر در بخش عقب سبب شده است سر اگزوزهای کرومی تیگو5، درون سپر مخفی شده و ظاهری اسپرت‌تر برای آن ایجاد شود. همچنین یک نوار کروی در مرکز سپر قرار داده ‌شده که زیبایی و هماهنگی این بخش را با سایر اجزای خودرو دوچندان کرده است.

2.کابین زیبا و باکیفیت

فضای درون کابین با آنچه از یک کراس‌اوور چینی انتظار می‌رود، تفاوت زیادی دارد. طراحان چری سعی کرده‌اند با الگوبرداری از کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای مطرح جهانی، زبان طراحی استانداردی را برای داخل کابین تیگو5 استفاده کنند که نتیجه آن خلق فضایی جذاب و ایمن شده است. تودوزی این خودرو که شامل صندلی‌ها، دسته‌دنده و فرمان می‌شود، همگی از پوشش چرمی هستند و در ترکیب با دوخت قرمز رنگی که در همه‌جای کابین به چشم می‌خورد، هارمونی بسیار زیبایی را در فضای داخلی خودرو به وجود آورده است. نمای کلی طراحی داشبورد این کراس‌اوور چینی، شباهت زیادی به داشبورد محصولات کره‌ای دارد و حتی به نظر می‌رسد بخش‌هایی همچون فرمان و قسمت بالای داشبورد، به‌طور کامل از آن‌ها الگوبرداری شده است.
چری تیگو5 که از سال پیش با فیس‌لیفت جدیدش به بازار عرضه شد، غیر از تفاوت‌های ظاهری و بهره‌مندی از امکانات رفاهی بیشتر، از نظر فنی تفاوتی با نسخه فیس‌لیفت خود ندارد. همچنین اختلاف ظاهری که در تیگو5 فیس‌لیفت جدید نسبت به مدل سال 94 آن وجود دارد، به اضافه شدن یک نوار LED به چراغ‌های جلو، تجهیز به چراغ‌های روشنایی در روز، تغییر گرافیک چراغ‌های عقب و حجیم‌تر شدن فرم سپرها محدود می‌شود. همچنین در چری تیگو5 جدید شاهد امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری هستیم که می‌توان به بزرگ‌تر شدن نمایشگر، اضافه‌شدن سیستم هشدار فشار باد تایرها، گرمکن صندلی و آینه‌های جانبی تاشو برقی اشاره کرد. اما چری تیگو5 جدید نیز در دو نسخه فول‌آپشن اکسلنت و لاکچری اسپرت به بازار عرضه می‌شود. نسخه فول‌آپشن تیگو5 مجهز به امکانات‌ ایمنی بیشتری است که می‌توان به کیسه‌های جانبی برای سرنشینان جلو و سیستم‌های پایداری EBA، HHC، DTC، ASR و ESP اشاره کرد که در نسخه لاکچری وجود ندارد. اما هر دو مدل، به تجهیزاتی همچون سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های TPMS‌، سنسور پارک عقب، سانروف، کروزکنترل و صفحه نمایش 8اینچی مجهز شده‌اند. از میان اختلاف‌های میان نسخه اکسلنت و لاکچری اسپرت می‌توان به مواردی از قبیل دوربین عقب استاتیک در نسخه لاکچری و دوربین عقب دینامیک در نسخه اکسلنت اشاره کرد. همچنین نسخه اکسلنت تمام‌ سیستم‌های پایداری را داراست که در نسخه لاکچری اسپرت وجود ندارند.

3. پیشرانه و مشخصات فنی

تمام‌ مدل‌ها و تیپ‌های چری تیگو5 از پیشرانه چهار سیلندر 16‌سوپاپ با حجم دقیق 1971‌سی‌سی بهره می‌برند که به تکنولوژی اختصاصی Dual VVT مجهز شده‌اند. طبق اعلام کمپانی چری، تکنولوژی DVVT امکان کارکرد سوپاپ‌ها را با زمان‌بندی متغیر فراهم می‌کند و درنهایت باعث افزایش کارایی، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت در این خودرو می‌شود. 
پیشرانه تیگو5 که کد SQR484F به آن اختصاص داده ‌شده است، توان تولید 139اسب‌بخار قدرت و 185‌نیوتون‌متر گشتاور را دارد. برای انتقال نیروی تولیدشده پیشرانه تیگو5 به چرخ‌های جلو نیز از یک جعبه‌دنده 7‌سرعته CVT استفاده ‌شده است. این جعبه‌دنده اطمینان کامل را فراهم می‌کند که در بهترین شرایط، عمل تعویض دنده را انجام ‌دهد. این امر موجب می‌شود مکانیزم انتقال قدرت بهترین کارایی را داشته و با کمترین قدرت، امکان تعویض دنده وجود داشته باشد که درنهایت مصرف کاملا بهینه سوخت را به ارمغان می‌آورد. همچنین لازم به ذکر است که تسمه باکیفیت استفاده شده در مکانیزم انتقال قدرت این خودرو از جانب معتبرترین شرکت، یعنی بوش تهیه شده است که خود باعث ایجاد اطمینان خاطر برای کاربر خودرو می‌شود. 
گفتنی است در ساخت بدنه‌ این خودرو، بهترین ورق‌های فولادی شرکت آلمانی بنتلر به‌ کار رفته و تمام فرآیند جوشکاری آن نیز توسط لیزر صورت گرفته است. این تکنولوژی باعث افزایش مقاومت جوش به میزان 30‌درصد شده که در نهایت منتج به آن شده است که خودرو بتواند در تصادفات (جلو و عقب) تا نیروی 1600‌مگاپاسکال را تحمل کند. نشان 5ستاره‌ ایمنی N-Cap بیانگر ایمنی بالای این خودرو است که در صورت بروز برخورد از تمام‌ جهات، باعث محافظت هرچه بیشتر سرنشینان می‌شود.

رفع نگرانی مشتریان با بازدید از انبار مرکزی قطعات

شرکت مدیران‌خودرو هفته گذشته به پاس قدردانی از مشتریان وفادار خود، با دعوت از تعداد قابل توجهی از مالکان خودرو تیگو5، ضمن بازدید از مرکز خدمات پس از فروش این شرکت، برنامه‌ای جهت بازدید از انبار مرکزی قطعات واقع در محمدشهر کرج تدارک دیده بود تا مشتریان با بازدید از این انبار، با آسودگی خاطر جهت تامین قطعات همراه شوند. گفتنی است مدیران‌خودرو درنظر دارد با برگزاری مسابقه اینستاگرامی درخصوص بیشترین پیمایش با خودرو تیگو5، به 5 نفر از دارندگان این خودرو که بیشترین مسافت را با تیگو5 طی کرده‌اند، هدایای ارزشمندی اهدا کند. همچنین به 30‌نفر بعد جوایز ارزشمندی اعطا خواهد شد. علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند تا دوم بهمن تصویر کیلومترشمار و شماره شاسی خودرو خود را به پیج رسمی این شرکت ارسال کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =