بیسو

روز گذشته شرکت سیف‌خودرو، نماینده و شریک تجاری بیسو چین در ایران، شرایطی را برای بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران تخصصی خودرو از خط تولید این شرکت در شرکت صنعتی تولیدی «مرتب» مهیا کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، پیمان قمصری، معاونت اجرایی شرکت سیف‌خودرو، طی نشست خبری که در ابتدای این برنامه برگزار شد، از اهداف این شرکت و مراحل بازسازی، تجهیز و راه‌اندازی خط‌تولید محصولات بیسو به خبرنگاران گفت: خط تولید محصولات سیف‌خودرو با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰‌میلیاردتومانی در مجموعه مرتب‌خودرو، راه‌اندازی شده و محصولات بیسو با کیفیت بالا در حال مونتاژ هستند. ما تلاش کردیم از این فضای کوچک به نسبت شرکت‌های بزرگ خودروسازی، به بهترین و بهینه‌ترین نحو ممکن استفاده کنیم.


 ما از ابتدا همکاری خود را با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران  ISQI آغاز کردیم و هدفمان از این اتفاق بالا بردن سطح کیفی محصولات خود است. همچنین به دنبال تولید محصولی باکیفیت تر از نمونه تولیدشده در چین هستیم و بر اساس هدف‌گذاری صورت‌گرفته، قصد داریم محصولات خود را با 4ستاره کیفی از همان ابتدا به دست مشتریان برسانیم.
‌وی ادامه داد: در شرایطی که متاسفانه اکثر شرکت‌های خودرویی به فکر تعدیل نیرو و کاهش فعالیت خود هستند، شرکت ما به فکر توسعه محصولات و احداث خط تولید جدید در شهر کاشان است. قمصری با اشاره به ظرفیت تولید در کارخانه مرتب خودرو گفت: این کارخانه در فضایی بالغ بر ۳۶‌هزارمترمربع احداث شده است که ظرفیت تولید ۴۵دستگاه خودرو در ۲شیفت کاری در روز را دارد. اما در حال حاضر ۲۰‌دستگاه در روز تولید می‌کنیم. تولید ماهانه نیز حدود ۵۰۰‌دستگاه خودرو است و با توجه به زمان تحویل خودروها که از خردادماه شروع می‌شود، تلاش می‌کنیم تمام خودروهای ثبت‌نامی حتی زودتر از موعد مقرر تحویل مشتریان شوند. 
معاون اجرایی سیف‌خودرو در ادامه درخصوص محصولات بیسو گفت: باتوجه به اینکه سازمان ملی استاندارد برای خودروهای وارداتی و تولیدی استاندارد ۸۵گانه را درنظر گرفته، کار برای بسیاری از شرکت‌ها دشوار شده است، اما خوشبختانه محصولات ما از همان ابتدا، استانداردهای لازم را پاس کردند و به‌عنوان خودرویی که می‌تواند استانداردهای 85گانه را پاس کند، به بازار عرضه خواهد شد.
وی درخصوص شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش خاطرنشان کرد: تاکنون نمایندگی‌های زیادی در سراسر کشور به منظور فروش و خدمات پس از فروش انتخاب شده‌اند که هر یک در استان خود حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. بر همین اساس هیچ‌گونه نگرانی بابت ارائه خدمات پس از فروش در سراسر کشور نخواهیم داشت. ضمن اینکه تدابیر لازم جهت تامین قطعات یدکی از پیش اندیشیده شده و در هر بخش از قطعات منفصله، حجم قابل‌توجهی به قطعات یدکی اختصاص دارد.
وی در ادامه درخصوص داخلی‌سازی قطعات گفت: بر اساس قانون تولید خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت، باید میزان داخلی‌سازی قطعات را به مرز ۲۰‌درصد برسانیم که برنامه‌ریزی‌های لازم برای رسیدن به این مهم صورت گرفته است. همچنین درخصوص احداث خط رنگ برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی، صحبت‌هایی درخصوص همکاری با سایر خودروسازان برای رنگ‌آمیزی بدنه صورت گرفته است.
قمصری درباره عرضه محصول جدید سیف‌خودرو در سال آینده نیز گفت: در نظر داریم تا سال آینده در خلال برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز، محصول جدید خود را با نام بیسو T7 به‌صورت رسمی، معرفی و رونمایی کنیم. این خودرو از لحاظ سگمنت یک رده بالاتر از T5 خواهد بود.
بازدید از خط‌تولید سیف‌خودرو

پس از نشست خبری این برنامه که در کارخانه مرتب‌خودرو واقع در کیلومتر20 جاده مخصوص برگزار شد، خبرنگاران به بازدید از خط تولید این شرکت پرداختند و از نزدیک با فرآیند تولید و مونتاژ بیسو T3 و T5 آشنا شدند. لازم به ذکر است که فرآیند بازسازی و تجهیز خط تولید مرتب‌خودرو بیش از یک‌سال زمان برده که در آن بسیاری از بخش‌های فرسوده و مستهلک، تخریب و از نو ساخته شده‌اند. شرکت صنعتی تولیدی مرتب، فعالیت خود را از سال 1336 آغاز کرده است و در آن زمان بعد از گروه خودروسازی سایپا به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور محسوب می‌شد. همچنین این شرکت با تولید محصولات لندروور، سانگ‌یانگ و پاژن به نامی درخشان در صنعت خودرو تبدیل شد. یکی از ویژگی‌های جالب توجه در کارخانه مرتب، احداث بخش تست محصولات است و مسیری ویژه جهت تست جاده‌ای در شرایط مختلف، شامل تست سیستم تعلیق، تست هندلینگ، تست شتاب و تست ترمزگیری در فضای باز مجموعه به این کار اختصاص یافته است. فرآیند تجهیز و بازسازی خطوط تولید نیز تماما توسط مهندسان این شرکت صورت‌گرفته که با بهره‌گیری از زیرساخت‌های موجود، توانسته‌اند استانداردهای لازم جهت تولید محصولی مدرن را ایجاد کنند. لازم به ذکر است که با توجه به محدودیت فضا و همچنین فرسودگی بخش‌هایی از  کارخانه، برخی از ساختمان‌ها و تجهیزات تخریب و باتوجه به نیازها، مجددا طراحی و تولید شده‌اند. 


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =