کد خبر: 223661
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
خودروهای برقی

طبق محاسبات میلیون‌ها خودروهای برقی از دهه آینده در خیابان‌های کشورهای اروپایی تردد خواهند کرد.

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که درصورت رایگان بودن ایستگاه‌های شارژ، چه تعدادی به سمت استفاده از خودروهای برقی روی می‌آورند. اگر ذهن بازی داشته باشید و این تصور را در ذهن خود تحلیل کنید، متوجه خواهید شد که برای کشورهای صنعتی که منابع برق تجدیدپذیر و مازادی دارند، این موضوع فکر بدی به نظر نمی‌رسد. حداقل برخی از شرکت‌های توزیع برق اروپایی و خودروسازان ژاپنی به این موضوع اعتقاددارند.

به گزارش «اخبار خودرو»، دو شرکت E. ON و EDF در حال مذاکره با نیسان هستند تا سرویسی را پایه‌گذاری کنند که اجازه می‌دهد نیرو ذخیره‌شده در باتری تاریخ‌مصرف گذشته خودروها، داخل شبکه برق رفت و نه تنها این شبکه را تجهیز کند، بلکه باعث شود برای دیگر خودروها نیز شارژ رایگان مهیا شود.

طبق محاسبات میلیون‌ها خودروهای برقی از دهه آینده در خیابان‌های کشورهای اروپایی تردد خواهند کرد. این قضیه باعث خواهد شد که هم‌حجم نیروی برق موردنیاز برای تامین این خودروها افزایش پیدا خواهد کرد و از سوی دیگر این فشار بالای موردنیاز می‌تواند به شبکه برق شهری آسیب برساند.

به همین خاطر شرکت آلمانی E.ON به فکر احداث شبکه مستقلی برای شارژ خودرو (V2G) بیفتد که در کنار آن نرم‌افزار و شبکه‌ای برای انجام بازاریابی این شبکه ایجاد شود. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان تشخیص داد که هرلحظه چه فشاری روی این شبکه برق اعمال می‌شود و درنتیجه می‌توان مدیریت بهتری برای اختصاص این نیرو داشت.

ایده اصلی نیسان این است که خودروهای برقی در شرایط خارج پیک اقدام به شارژ باتری‌ها کنند. سپس در شرایط پیک می‌توان از همین نیروی ذخیره‌شده در باتری‌ها برای کمک‌رسانی به شبکه برق سراسری استفاده کرد. با این خدمت متقابل، می‌توان از شارژ رایگان برای خودروها صحبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =