هیبرید های مانده در گمرک

طبق دستورالعمل ترخیص خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک، ترخیص خودروهای با قیمت بیش از 40هزاردلار، مشمول پرداخت 40درصدتعرفه مازاد می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،این در حالی است که دی‌ماه سال گذشته و بعد از بازگشایی ثبت‌سفارش‌ها، خودروهای با قیمتِ فوب بیش از 40هزاردلار، مشمول پرداخت 20درصد تعرفه مازاد شدند. 
بدین‌ترتیب تعرفه نهایی برای ترخیص خودروهای با موتور 2هزارسی‌سی و قیمت خام بیش از 40هزاردلار به ١٢٥‌درصد رسید. حال دوباره بعد از صدور مجوز ترخیص خودروهای باقی‌مانده در گمرک بعد از ممنوعیت واردات در تیرماه سال جاری‌، 40درصد تعرفه مازاد دیگر به تعرفه قبلی افزوده شده است. بدین‌ترتیب تعرفه نهایی برای ترخیص خودروهای با قیمت بیش از 40هزاردلار به رقم نجومی ١٦٥‌درصد می‌رسد. چنین تعرفه‌ای به‌هیچ‌وجه توجیه اقتصادی برای ترخیص خودروهای با قیمت بیش از 40هزاردلار باقی‌مانده در گمرک را ندارد، زیرا قیمت تمام‌شده این خودروها برای شرکت واردکننده 20 تا 30درصد بیش از قیمت‌های فعلی خرید و فروش در بازار است و عملا این خودروها با چنین قیمتی، مشتری در بازار نخواهند داشت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک شهروند IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    0 0
    چرا به شرکت داتیس خودرو اجازه نمی دهید که به تعهداتش در قبال خریداران خودروی ولوو عمل کند ؟؟!!! چرا می خواهید از مردم ‍پول اضافه بگیریدُ من تابستان 96 ولوو ثبت نام کردم ُ بعد از این همه سال ‍پس انداز صحیح نیست که مبلغی بیش از قیمت قرارداد بپردازم ُ امکان پرداخت مبلغ بیشتری برایم فراهم نیست؟؟!!!! این نشانه بازار گرمی برای خودروهای داخلی است ؟!۱۱ چرا کسی که زمانی که دلار حدود 3300 بوده و تعرفه واردات 40 ٪ بوده ثبت نام کرده ُ اولا خودرو اش را تحویل نمی دهید و بعد پول بیشتری می خواهید. انصاف هم خوب چیزی است ....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =