رضا رحمانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص افزایش قیمت خودرو، به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: خودروسازان مکلف به تحویل خودروهای پیش فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریور ماه تا سی‌ام دی ماه به قیمت قبل هستند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایرنا، رضا رحمانی تاکید کرد که هرگونه افزایش قیمت جدید برای پیش فروش ها و فروش های آتی خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت برای آن دسته از پیش فروش هایی که دارای تاریخ تحویل در قرارداد شهریور تا دی ماه ۹۷ بوده اند نیز شامل می شود یا نه؟ گفت: با این تفسیری که گفتم، افزایش قیمت شامل آنها نمی شود؛ در صورتی که قیمت خودرو و یا تاریخ تحویل قطعی در قرارداد قید شده باشد، ملاک همان خواهد بود.

رحمانی با تاکید بر اجرای دقیق ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: «همانطور که پیش از این بارها عرض کرده ام، همه باید به تعهداتشان پایبند باشند و اگر از این تعهد عدول کنند، سازمان حمایت در دفاع از حقوق مصرف کنندگان برخورد نظارتی را اعمال خواهد کرد.»
وزیر صنعت درباره ضرر و زیان خودروسازان از این مساله نیز توضیح داد: همانگونه که پیش از این اعلام کرده ام، در عمل به تعهدات حساس هستیم و هیچ مماشاتی با خودروسازان نخواهیم داشت زیرا با قرارداد قطعی خرید کرده اند و همه باید به این تعهد پایبند باشند.
رحمانی افزود: در هر موضوعی وقتی قولی به مردم می دهیم باید به آن عمل کنیم؛ وقتی خودروسازان در پیش فروش های عادی خود به مردم تعهد داده اند که قیمت مطابق زمان تحویل مندرج در قرارداد محاسبه می شود، باید به آن پایبند باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد، خریداران به برخی شایعات و خبرهای غیرموثق توجه نکنند؛ زیرا خودروسازان مکلف به تعهدات قبلی قیمت و زمان تحویل هستند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    0 0
    همین امرو ز ایرانخودرو دعوتنانه صادر کرده با قیمت ۳۰ در صد اضافه کسی به حرف وزیر اهمیت نمیده
  • علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    0 0
    اگر اقای وزیر و خپدروسازان به تعهداتشان و آئین نامه اجرائی قانون حمایت متعهد هستند لطفا یکبار دیگر مفاد آیین نامه مصوب هیات وزیران و الزامات آیین نامه مصوب خود وزارت صمت را مطالعه کنند که صراحتا خودروسازان را ملزم کرده قبل از پیش فروش خودرو باید قطعات در انبار خودرو ساز وجود داشته باشد. حالا چطور شده بین این همه ثبت نام کننده فقط به فکر کسانی افتاده اند که تاریخ تحویلشان از شهریور تا دی است. جناب آقای وزیر ما با اعتماد به امضا هیات محترم وزیران و وزیر محترم وقت صمت اعتماد کرده و فکر کردیم واقعا قطعات خودرو ما اماده و در انبار شرکت است در اردیبهشت 97 که هنوز از تحریم ها شروع نشده بود و سکه دو میلیون بود خودرو ثبت نام کرده ایم. چرا باید پا سوز خلاف عمل کردن خودرو سازان باشیم چرا بدون انکه قطعات ماشین ما در انبار شرکت موجود باشد وزارت صمت بر خلاف الزامات کتبی خودش مجوز فروش به خودرو ساز داده است لطفا ما را هم دریابید تا حق ما تضییع نشود
  • رضا DE ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    0 0
    ...برای من دعوتنامه پزو پارس موعد تحویل ابان اومده با قیمت جدید ...
  • مصطفی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    0 0
    من ماشینم واسه هفته چهارم خرداد۹۸ هستش اگه بخوان ازمن ۳۳۷۲۵۰۰۰ هزارتومان بگیرن انصراف میدم چون واقعا ندارم انقد پول واسه این ماشین مضخرفتون بدم
  • Mostafa IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    1 0
    سلام.من ۱۴شهریورثبت نام کردم وموئدتحویل هفته چهارم دی ماه ۹۷ است ایا به من افزایش میخوره یانمیخوره؟
  • رمضانی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    0 0
    تکلیف ماکه شهریور ثبت نام خودروی خارجی داشتیم و دو ماه بعد با قیمت 30 درصد بالاتر تحویل گرفتیم چی میشه
  • دکتر IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    0 0
    شما که توان تصمیم گیری ندارید و مثل وزرای قبلی به صنعت زیان وارد کردید چرا اجازه ترخیص خودروهای وارداتی مردم را که در گمرک مانده نمی دهید ؟؟!!! چرا تعرفه را بالا برده اید ؟؟!!! چرا می خواهید از مشتریان مابه التفاوت نرخ ارز و تعرفه واردات و سود بازرگانی بگیرید ؟؟!!! کسی که سال 96 و قبل از ممنوعیت واردات خودروی وارداتی ثبت نام کرده بود چرا اکنون باید مابه التفاوت ب‍پردازد ؟؟!!!
  • علی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    0 0
    با توجه به شرایط خاص امسال باید ملاک را تاریخ ثبت نام بگیرند کسی که در اوایل سال 97 یعنی وقتی که هنوز سکه زیر دو میلیون بوده 80 درصد قیمت یک خودرو را به ایران خودرو پرداخت نموده و تاریخ تحویلش بعد از بهمن است انصاف نیست ماشین را به قیمت روز به او بدهند و باید ارزش پول وی نیز باید حفظ گردد
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    باید واردات خودرو بدون تعرفه با قیمت واقعی آزاد بشه تا رقابت به وجود بیاد دزدی ها هم کم میشه و همه درست کار میکنند بیخودی قیمت ها رو بالا نبرید که مردم فقط به فکر سیر کردن شکمشون هستند آقای وزیر صنعت شما که دنباله رو وزیر قبلی هستید باید به فکر مردم باشید..
  • مهدی RO ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    سلام دوستان من همکارم دریک روز خودرو در مردادماه ثبت نام کردیم تحویل اون دی ماه بود واز من بهمن ماه حالا من باید چدین ملیون پول بیشتر بدهم که ندارم این انصاف نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =