کد خبر: 223731
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
دوچرخه بدون زنجیر NuBike

راجر پارکر، مخترع لس‌آنجلسی روش جدیدی را برای جایگزینی زنجیر و پدال ارائه داده که در آن از مکانیزم متفاوتی برای تامین نیروی چرخ عقب استفاده می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، از زمان اختراع نخستین دوچرخه تاکنون مردم به‌دنبال روش جدیدی برای جایگزینی پدال‌زنی هستند. اما از آن زمان تغییرات فراوانی در ساختار کلی حرکت دوچرخه ایجاد نشده است.

راجر پارکر، مخترع لس‌آنجلسی روش جدیدی را برای جایگزینی زنجیر و پدال ارائه داده که در آن از مکانیزم متفاوتی برای تامین نیروی چرخ عقب استفاده می‌شود. پارکر ادعا می‌کند دوچرخه‌ جدید «نیوبایک» کارایی بیشتری نسبت‌به دوچرخه‌های سنتی چرخ و زنجیری دارد. «نیوبایک» از دو اهرم بهره می‌برد که به قسمت مرکزی چرخ عقب متصل شده‌اند و در جهت‌های بالا و پایین حرکت می‌کنند. با بالا و پایین رفتن اهرم‌ها توسط پای دوچرخه‌سوار، چرخ عقب به چرخش در می‌آید و «نیوبایک»  رو به جلو حرکت می‌کند. همچنین بدنه این دوچرخه از جنس فیبرکربن است که از ویژگی‌های برجسته آن به‌شمار می‌رود. در این دوچرخه امکان استفاده از دنده‌های مختلف فراهم است و نمونه پروتوتایپ جاده‌ای آن فعلا ۴‌دنده دارد.  قیمت پایه این دوچرخه 3600‌دلار اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =