کد خبر: 223737
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بنزین، گازوئیل و دیگر حامل‌های انرژی در سال ۹۸ به همان روش سال ۹۷ توزیع و فروخته خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از مهر، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با بیان اینکه قیمت و نحوه توزیع حامل‌های انرژی مانند بنزین، گازوئیل، گاز مایع و گاز مصرفی واحدهای مسکونی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ هیچ تغییری نخواهد کرد، گفت: بنزین، گازوئیل و دیگر حامل‌های انرژی در سال ۹۸ به همان روش سال ۹۷ توزیع و فروخته خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی جدول تبصره ۱۴ و موضوع یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق، گفت: عمده مواردی که در ارتباط با این جدول در لایحه دولت آمده بود تصویب شد و فقط تغییرات مختصر و قابل توجهی در آن انجام گرفت. بر اساس ردیف‌های مربوط به این جداول، ۶۰ میلیارد تومان برای کمک به گاز مصرفی، ۳۰ میلیارد تومان برای کمک به برق مصرفی و ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به آب مصرفی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: دولت برای کاهش فقر مطلق خانوارها ۷ هزار میلیارد تومان تصویب کرده بود، در کمیسیون تلفیق ۱۴۰۰ میلیارد تومان به آن اضافه شد. بر این اساس دریافتی تمامی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به میزان ۲۰ درصد در سال ۹۸ افزایش پیدا کرد.

مفتح تاکید کرد: یارانه نان و خرید تضمینی گندم همانطور که دولت تصویب کرده بود، ۶۱۰۰ تومان تعیین شد. حق بیمه سهم دولت برای اقشار خاص از جمله رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری  و ۲۰ درصد افزایش کمکی که به رزمندگان معسر باید پرداخت می‌شد، در تبصره ۱۴ و بخش یارانه‌ها افزایش یافت.

وی ادامه داد: رزمندگان معسر علاوه بر اینکه ۲۰ درصد به دریافتی‌شان اضافه می‌شود، سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح موظف شد به این‌ها دفترچه بیمه بدهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: کمیسیون تلفیق وارد تبصره ۱۵ شده است و تلاش می‌کند که تا پایان هفته جاری، گزارش خود را تقدیم مجلس کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =